سخنان صریح مدیر کل ارشاد در تجلیل روز خبرنگار
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی : ساختار عضویت در خانه مطبوعات استان دچار اشکالاتی است که در سطح کشور این اشکال وجود دارد قطعاً ساماندهی و پالایش خواهد شد و ساختار خانه مطبوعات در کل کشور تغییر می کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 11 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امین درخشان در نشست تجلیل از خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار و معاونین و اصحاب رسانه استان برگزار شد با پاسداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و شهید عبدیانی تنها شهید رسانه استان گفت لازم است که یاد و خاطره سید حمدالله خواهش نیک را گرامی بداریم و امروز در میان ما نیست و جای خالی او احساس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی تقارن پیدا کرده که موجب افتخار برای خبرنگاران است خبرنگاران امانتدارانی هستند که به مانند حضرت زینب در صحرای کربلا مطالبه‌گری و فریادگری دارند.

این مسئول یادآور شد: اگر به وضعیت رسانه‌ها نگاه کنیم استانی فعال در عرصه رسانه داریم ۱۱۹ پایگاه خبری چندین برابر کشور ۴۲ نشریه استانی ۵ روزنامه و ۱۵ نماینده خبرگزاری در این استان با ۱۹۸ نفر عضو ثابت خانه مطبوعات فعال هستند به لحاظ تعداد رسانه از استان‌های بزرگتر از خودمان نیز تعداد بیشتری رسانه داریم، اما یکی از مشکلات به کیفیت خبر و توجه به اصول خبری و کمبود آموزش‌ها بر می‌گردد که اعلام می‌کنیم بعد از محرم و صفر و هم در نیمه دوم سال دوره آموزشی فشرده با حضور اساتید برجسته کشوری در استان خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از رسانه‌های استان به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند و تعداد آن‌ها اندک هستند گفت: خبرگزاری‌ها نقش عمده‌ای در بیان مشکلات استان در سطح کشور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در نظام‌مند کردن رسانه‌ها خارج از قاعده تعداد بسیار زیادی وارد شدند که باید ساماندهی شوند البته این مشکل مختص به استان ما نیست.

وی در ادامه گفت: ساختار عضویت در خانه مطبوعات استان هم دچار اشکالاتی است که در سطح کشور این اشکال وجود دارد قطعاً ساماندهی و پالایش خواهد شد و ساختار خانه مطبوعات در کل کشور تغییر می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه باید قدردان خدمات اصحاب رسانه باشیم گفت: در بحران‌های اجتماعی مثل سیل و کرونا و آتش سوزی‌ها و در سیل اخیر کارنامه موفق و درخشانی داشتند که قابل تغییر است رسانه‌های استان با درک و فهم عمیق حساسیت‌ها را در ایام مختلف درک می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست استاندار و مسئولان ارشد استانی محدود کردن رسانه‌ها نیست یادآور شد:، اما نقد منصفانه عالمانه و برادرانه در چارچوب قانون یک وظیفه مهم و رسالت برعهده خبرنگاران است.

درخشان در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران استاندار و معاونین افزود: نقد منصفانه را حمایت خواهیم کرد و هیچ گونه جای نگرانی نیست که رسانه‌های استان ما را نقد منصفانه کنند اگر رسانه‌ها موضوعی را به استاندار و مسئولان گوشزد کنند قطعاً پیگیری خواهد شد.

وی افزود: باید از استاندار بومی خود حمایت کرده و البته نقد منصفانه را نیز فراموش نکنید شاید یکی از دلایل عقب ماندگی استان به همین نقد‌های غیرمنصفانه بر می‌گردد.

درخشان یادآور شد: استاندار بومی به بهمئی و زیلایی و نقاط محروم استان می‌رود و برای اولین بار یک نقطه بسیار محروم را فتح می‌کنند تا محرومیت‌ها برطرف شود لذا اصحاب رسانه هم باید پای کار باشند و کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار