آنچه که در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد
امام جمعه دهدشت : خبرنگاران روابط عمومی دستگاه ها نباشند خبرنگار باشید و بی‌طرفانه قلم بزنید.سیاست‌زده نباشید، در بیان عملکرد مسئولان بزرگ‌نمایی نکنید، گاهی یک مسئول وظیفه خود را انجام می‌دهد، رسانه‌ها در قبال آن وظیفه بر مردم منت می‌گذارند، آن کار وظیفه مسئول است و مسئول شأنی به جز خدمت ندارد.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۶ 13 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت اظهار کرد: در فضای بی در و پیکر مجازی مباحثی را مطرح می کنند تحت عنوان اینکه متن توافق مذاکرات هسته ای نهایی و آماده شده است و بنا بر این است که ای توافق نهایی روزهای آینده اجرا می شود، این کار رسانه ای از طرف اروپایی ها در حال انجام است و اسم رمز تشدید فشار علیه ایران اسلامی است، هیچ توافقی نهایی نشده است.
وحدانی فر ادامه داد : پیشنهاداتی داده شده و غربی ها مسئله ای را مطرح کردند مثل مسائل دیگر ولی ایران اسلامی هنوز آن را نپذیرفته است و این چند دلیل دارد .
وی با اشاره به دلایل غرب برای عجله در اعلام نهایی شدن توافق گفت : نیاز فزاینده غرب به حضور فعال ایران در بازارهای انرژی جهان، با توجه به نزدیک شدن پاییز و نگرانی اروپایی ها و آمریکایی ها از زمستان سخت و سرد که احتمالا در انتظار آن ها خواهد بود،از یک طرف نیاز بایدن برای دست آورد سازی برای انتخابات و از طرف دیگر طرف دیگر نگرانی غرب از پیشرفت های ایران در مراحل دانش هسته ای موجب شده دشمن با شتاب و عجله و قدرت رسانه‌ای خود این مسئله را مطرح کند که بله توافق آماده است و با این بازی جدید القا کند جمهوری اسلامی توافق را امضا نمی‌کند.
امام جمعه دهدشت این را یک شگرد کهنه و بازی نخ‌نمای دشمن عنوان و تصریح کرد: اولا اروپا در حد و اندازه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی نیست، شما برده اید، شما نوکر و فرمانبر و پیام رسان کسی دیگر هستید پس اندازه خودتان را بدانید، آن کس که امروز اراده می کند، تصمیم سازی میکند و تصمیم می‌گیرد و امضا می‌کند اروپا و غرب نیست، بلکه به خاطر تخلفات فراوان و عدم پای بندی،عدم اخلاق و عدم انسانیت و تعهد تا تضمین کافی به ملت ایران داده نشود هیچ امضای نهایی صورت نخواهد گرفت.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: حرکت‌های اخیر در مسئله هسته‌ای، شما را به خطر انداخته، از فضای تشدید فشار بیرون بیایید، امروز باید خواهش و التماس کنید به تعهدات قبلی عمل کنید آن وقت جمهوری اسلامی با عزت ، تصمیم‌گیری خواهد کرد.
امام جمعه دهدشت ضمن تبریک جدیدترین دستاورد فضایی ماهواره خیام، این مهم را برای رشد علمی کشور ضروری دانست و با توجه به برخی دروغ‌ پردازی‌های دشمن که این ماهواره دارای کاربرد نظامی است اظهار کرد: اولا به شما ربطی ندارد و شما در جایگاهی نیستید بگویید ماهواره چه کاربردی دارد؟ دوما ما در طول انقلاب نشان دادیم هر جا هر کاری انجام دهیم رسما اعلام می‌کنیم، اگر بنایی بر کاربرد نظامی بود اعلام می‌کنیم کما این که ابایی وجود ندارد.
وی پیروزی مقاومت فلسطین را یادآور شد و بیان کرد: یک روز همین جبهه مقاومت با دست خالی و سنگ در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می کرد و امروز جبهه مقاومت در جنگ سه روزه اخیر بالای هزار فروند موشک شلیک کرد و این تقویت جبهه مقاومت است، ما بر عهدی که عمر این جلاد به ۲۵ سال نخواهد رسید پایبندیم و تا تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب لحظه‌ای غفلت نخواهیم کرد و کوتاه نخواهیم آمد و مقاومت خواهیم کرد.
وی خطاب به برادران و خواهران جبهه مقاومت گفت : نگران نباشید خدا با ماست، تنها راه آزادسازی فلسطین و قدس شریف مقاومت مقاومت و مقاومت است.
امام جمعه دهدشت در ادامه سخنان خود با توجه به روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز، از خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم در جهاد تبیین برای مقابله با صف‌آرایی دشمن و پیشگامان پیگیری برای رفع مشکلات نام برد و خطاب به وزارت ارشاد گفت: خبرنگاران در جامعه ما مورد توجه نیستند وزارت ارشاد برای معیشت و اشتغال و مطالبات به حق این قشر پیگیری‌های لازم را داشته باشد.
وی رسالت خبرنگاران را روشنگری، آگاهی‌بخشی و عدالت‌طلبی عنوان کرد و افزود: خبرنگاران احترام قلم را داشته باشند رسانه حرمت دارد، صدای مردم باشند، خدمات را بیان کنند، جلو سیاه‌نمایی‌ها بایستند، ضعف‌ها را بیان کنند، راهکارها و نقد‌ها کنار هم باشند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در دیگر توصیه خود به خبرنگاران گفت: سیاست‌زده نباشید، در بیان عملکرد مسئولان بزرگ‌نمایی نکنید، گاهی یک مسئول وظیفه خود را انجام می‌دهد، رسانه‌ها در قبال آن وظیفه بر مردم منت می‌گذارند، آن کار وظیفه مسئول است و مسئول شأنی به جز خدمت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران روابط عمومی دستگاه ها نباشند خبرنگار باشید و بی‌طرفانه قلم بزنید.
امام جمعه دهدشت خطاب به مسئولان هم گفت: مسئولان از نقدهای منصفانه خبرنگاران استقبال کنند، حرف آن‌ها را بشنوید، تهدید و ارعاب برای خبرنگار کار را به جایی نمی‌رساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار