فرمانده نیروی انتظامی گچساران افزود: ما از خبرنگاران انتظار داریم به گونه ای عمل کنند که خدای ناکرده قلمشان موجب تنش و حساسیت در جامعه نشود و از نشر مسائل و شایعه پراکنی خودداری کنند .
کد خبر: ۱۰۶۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 13 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گچساران در جلسه تجلیل از خبرنگاران گفت:خبرنگاران نقش مهم و موثری در مباحث امنیتی،فرهنگ سازی ،پیشگیری از جرایم و حفظ امنیت جامعه ایفا می کنند.

سرهنگ خادمیان ،مباحث امنیتی جامعه را در دو مقوله فیزیکی و روانی عنوان کرد و افزود: در مقوله فیزیکی وظیفه توسط پلیس و امنیت روانی هم توسط رسانه ها انجام ، و این دو مقوله مکمل همدیگر هستند و اگر کنار هم نباشند امنیت جامعه دچار مشکل خواهد شد.

وی اظهار داشت: اصول اخلاقی حرفه خبرنگاری ایجاب میکند در هر مرحله و مقامی که باشی،خیر و مصلحت جامعه بر منافعه و پیش برد مقاصد شخصی مقدم باشد و اگر غیر از این بوده بر خلاف اصول خبرنگاری می باشد.

خادمیان یاد آور شد: خوشبختانه خبرنگاران شهرستان گچساران عاری از این موضوع بوده و قلم بر مصلحت جامعه و شهرستان می زنند ،که همین موضوع باعث شده که ماموریت های حساس و مهمی مانند برگزاری انتخابات در شهرستان به خوبی مدیریت شود که این جای تشکر از خبرنگاران را دارد.

فرمانده نیروی انتظامی گچساران افزود: ما از خبرنگاران انتظار داریم به گونه ای عمل کنند که خدای ناکرده قلمشان موجب تنش و حساسیت در جامعه نشود و از نشر مسائل و شایعه پراکنی خودداری کنند .

وی اظهار داشت: شهرستان گچساران از حساسیت ویژه ای برخوردار می باشد،مواظب باشیم با جابجایی کلمه ای و پرداختن به حاشیه جلسات جنجالی در شهرستان به وجود نیاید.

خادمیان شرایط بحث امنیت شهرستان را خوب عنوان کرد و افزود: با توجه به تعامل بین شورای تامین،اداری ،اصحاب رسانه ،مردم و معتمدین شهر ،در پیشگیری از جرایم و کشفیات در شرایط خوبی قرار داریم.

وی از کاهش وقوع یک درصدی سرقت از ابتدای سال تا کنون در سطح شهرستان گچساران خبر داد و گفت:در طول یه دهه اخیر هیچ وقت شاهد کاهش جرایم در شهرستان نبودیم که این امر مهم با همکاری و تلاش شبانه روزی اعضای شورای تامین و برخورد قاطع دستگاه قضایی بوده است.

 

خادمیان از کشف ۴۸۲فقره سرقت در سطح شهرستان خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه ۹۰درصد وقوع سرقت را کشف و در استان مقام اول در این مقوله را داریم و نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از دستگیری ۱۸۸سارق با افزایش ۹درصدی نسبت به سال قبل،توقیف ۹۵۲خودرو متخلف با افزایش ۵درصدی،کشف ۴۷۰کیلوگرم مواد مخدر با افزایش ۲۶درصدی و کاهش ۷۰درصدی نزاع و درگیری فردی در سطح شهرستان خبر داد .

خادمیان عنوان کرد: در بحث قتل که یکی از جرایم خشن می باشد تاکنون در شهرستان دو فقره بوده که نسبت به سال قبل ۵۰درصد کاهش یافته است.

وی از دیگر ماموریت های مهم نیروی انتظامی در ایجاد امنیت در سطح شهرستان گچساران را کنترل وضعیت حساس شهرستان در بحث حذف ارز تدریجی و حاشیه های آن و حکم اجرای قصاص دو نفر در گچساران بوده که توانستیم با همکاری اعضای شورای تامین ،مردم و معتمدین ریش سفید به خوبی کنترل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار