رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با مرگ یک بیمار شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۱۳۸ نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 14 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۷۶ بیمار در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر مبتلای قطعی و ۷ نفر هم به دلیل و خامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است.

محمد غلام نژاد افزود: تاکنون از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۶ هزار ۹۴۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در استان در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: از ۴۵۱ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل آزمایش های پی سی آر و رپید است حدود ۳۵ درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است گفت: پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

دکتر غلام نژاد افزود: توصیه می‌شود افراد در صورت داشتن هر گونه علائم بیماری کرونا به پزشک مراجعه و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری این بیماری به دیگر اعضاء خانواده و دیگران را داشته باشند.

وی مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری این بیماری دانست و اضافه کرد: مردم استان برای پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ میر ناشی از کرونا و ایجاد ایمنی در برابر این بیماری خطرناک و همه گیر واکسیناسیون خود را تکمیل و مرحله یادآور را حتما تزریق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار