این نماینده مجلس اخیرا اظهار نظری در خصوص پیش نویس ارسالی برجام برای کار کارشناسی به ایران کرده است که مورد انتقاد قرار گرفته است .
کد خبر: ۱۰۶۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲ 14 August 2022

علی خضریان نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی برای کهگیلویه و بویراحمدی ها به عنوان یکی از بانیان رد اعتبارنامه تاجگردون کاملا شناخته شده است . این نماینده مجلس اخیرا اظهار نظری در خصوص پیش نویس ارسالی برجام برای کار کارشناسی به ایران کرده است که مورد انتقاد قرار گرفته است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی خضریان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:
با توجه به آخرین گزارش‌های دریافتی از مذاکرات وین، متأسفانه در پیش‌نویس توافق احیای برجام همچنان با سیاست قطعی کشور فاصله زیادی دارد. به طوری که در متن همچنان سخنرانی رئیس جمهور آمریکا به عنوان تضمین قرار گرفته و راستی آزمایی رفع تحریم نیز به جای ایران به آمریکا سپرده شده است!
ضمن اینکه ضروریات حداقلی یک توافق خوب همچون لغو تحریم‌های نفتی و بانکی، مختومه شدن پرونده‌های مسائل باقی مانده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تبدیل ارز حاصل از فروش نفت به ارز مورد نیاز و شناسایی مشتری جهت برقراری روابط بدون مشکل تجاری و اقتصادی نیز در پیش‌نویس حاصل نشده است.
یکی از خطراتی که موجب عدم اتمام مذاکرات و امتیازگیری غرب در آینده از ایران در موضوعات فراتر از هسته‌ای همچون دفاعی و منطقه‌ای می‌شود، عدم رفع موضوع تحریمی FTO در توافق و حواله دادن آن به پس از توافق است، لذا تعیین هر ضرب‌الاجلی برای توافق بدون رفع این مسائل مورد پذیرش نیست.
اظهار نظر همسو با دشمن یا خودی؟
در همین ارتباط اخیرا شاهد بودیم که علی خضریان یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی که البته از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم هم نبوده و چند ماه پیش هم درباره متن مذاکرات جزییاتی را منتشر کرده بود به اعلام نظر پرداخته و در قالب بیان تذکر و هشدار نکاتی را نسبت به موضوع مذاکرات رفع تحریم ها و احیای برجام بیان کرده است.
اینجا این سوال مطرح می شود که وقتی دو موضوع «رعایت حداکثری منافع ملی» و «اعلام نظر غیر عجولانه و کارشناسی» از سوی تیم ایرانی از ابتدای کار تاکنون مدنظر قرار داشته و مسئولان ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری هم بارها بر این مهم تاکید داشته اند ؛ واقعا چه نیت خیرخواهانه و مخلصانه ای برای اینگونه اقدامات می توان متصور شد؟علی القاعده اگر تذکر یا توصیه ای درباره متن های محرمانه وجود دارد باید در فضای عمومی و ملا عام منتشر شود یااینکه به طور مستقیم و صریح در اختیار تیم مذاکره کننده و مراجع ذیصلاح یعنی وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی برای لحاظ کردن قرار گیرد؟
باید تاکید داشت که انتظار می رود اگر گروه یا جریان یا افرادی خود را ملقب به وصف «انقلابی» و «مدافع نظام» بودن می دانند نسبت به اظهار نظرات خود دقت نظر بیشتری داشته باشند و اگر احیانا موضوع یا متنی به جهت امانت در اختیار «آنان» یا «یکی از چهره های شاخص آن جریان» قرار می گیرد بهتر است نظرات دلسورانه و یا به اصطلاح حکیمانه خود را به مراجع ذیصلاح ارائه نمایند نه اینکه برای جلب توجه و حفظ وجهه خود در فضای مجازی منتشر نمایند.
در پایان باید خاطر نشان کرد همانگونه که این افراد بارها در مورد موضوعات مختلف متذکر شده اند که باید توجه داشت که اعلام نظر افراد آنان را در کنار کدام گروه یا جناح قرار می دهد باید دقت داشته باشند که انتشار متن های محرمانه و کارشناسی در مورد موضوعات حساس و از همه مهمتر نهایی نشده آنان را در کنار کدام گروه یا افراد خارجی که در حال فضاسازی علیه تیم ایرانی هستند قرار می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار