فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد مهمترین آمار و ارقام مربوط به حوزه امنیت و جرائم استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 15 August 2022

مهمترین آمار و ارقام فراجای استان / از نرخ ها امیدوار کننده تا یک رتبه تاسف برانگیز

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سردار کیقباد مصطفایی در نشست خبری گفت: آمار فراجا استان در حوزه امنیت نشان از وضعیت مناسب و مطلوب استان در این زمینه حکایت دارد.
سردار مصطفایی ادامه داد: در ۴ماهه اول امسال وقوع سرقت از لحاظ مقایسه با سایر استان‌ها بهترین نرخ وقوع که در هر هزار نفر یک نفر محاسبه می‌شود در کشور این نرخ ۸ دهم از یک درصد و در استان ۳ دهم از یک درصد است.
وی به دیگر آمار در خصوص شاخص‌های سنجش عملکرد نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: سرقت به عنف استان ۱ و سه دهم و در کشور بیش از یازده درصد، شرارت ۱ و هفت دهم درصد استان و این نرخ در کشور ۳ و دو دهم درصد است.
سردار مصطفایی ادامه داد: جرایم مالی نرخ کشوری ۹۲ درصد و در استان ۱۵ و هشت دهم درصد، نرخ وقوع جرم در کشور ۱۰ و در استان ۲ و هشت درصد است.
وی به یکی موضوعات مهم د افکار عمومی استان یعنی نزاع اشاره کرد و گفت: نرخ نزاع در کشور ۲۲۹ مورد و در استان ۱۴۸ مورد است ضمن اینکه میزان وقوع نزاع‌های فردی در استان ۹۶۲ مورد که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است این در حالی است که وقوع نزاع‌های دسته جمعی در ۴ ماهه گذشته سال جاری ۹۶ فقره بوده که متاسفانه ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
سردار مصطفایی به آمار مربوط به مواد مخدر هم اشاره کرد و افزود: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در ۴ ماهه سال جاری ۶۳۶ نفر ضمن اینکه ۳۴۸ معتاد دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید.
مقام ارشد انتظامی استان گفت: تاکنون در سال جاری ۷۲۱ سارق در استان دستگیر شده است و در خصوص کالای قاچاق کشفیات ۴۰ درصد افزایش داشته است.
سردار مصطفایی ادامه داد: جایگاه استان در سرقت رتبه ۲۸، سرقت به عنف ۲۸، قتل ۲۷ کشور است که نشان دهنده جایگاه خوب استان است.
وی گفت: در ۴ ماهه سال جاری ۹ فقره قتل صورت گرفته است که با کاهش ۳۶ درصدی آمار همراه بوده است.
سردار مصطفایی افزود: در حوزه مفاسد اجتماعی جز پاکترین استان‌ها هستیم که رتبه ۳۳، (۳۱ استان + غرب و شرق تهران و کیش جدا محسوب می‌شود) جرائم مالی رتبه ۳۴، جعل ۳۴ و نزاع ۳۱ کشور را داریم.
فرمانده انتظامی استان گفت: یکی از نگرانی‌های همیشگی ما مربوط به آمار وقوع تصادفات است که به دلیل توپولوژی استان و جاده‌های ناهموار، بالا است.
وی به سه عامل اصلی، عامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه اشاره کرد و افزود: جاده‌ها اصلا مناسب نیست، فرهنگ مناسب رانندگی هم نداریم و به سرعت‌های نامتعارف بدون داشتن قدرت کنترل خودرو عادت داریم، وضعیت خودرو‌ها هم که مشخص است و می‌بینیم که متاسفانه امار واژگونی در استان بسیار بالا است ضمن اینکه در شاخص نرخ رتبه ۵ کشور هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار