مديرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس علوم و معارف اسلامي نقش مهمی در تربیت نيروي انساني در تراز نظام تعليم و تربيت اسلامي ایفا کنند.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 18 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزت خواه در نشستی با مسئول آموزشی مدارس شهید مطهری و مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان گفت: مدارس معارف به معنای واقعی کلمه در نوع خود یک حوزه علمیه هستند .
وی با بیان اینکه در کمال ناباوری هنوز فلسفه غرب در مدارس کشور حکمفرماست گفت: باید همه دستگاههای فرهنگی و نهادهای دینی با تعامل و همفکری تلاش کنند تا فلسفه اصیل اسلامی و معارف جایگزین فلسفه منحط غرب شود.
عزت خواه ، استقبال اولیا و دانش آموزان با معدل بالای استان برای ورود به مدارس علوم و معارف اسلامی و عالی شهید مطهری را خوب ارزیابی کرد و گفت :چنانچه بتوانیم معدل آنها را از ۱۷ به ۲۰ ارتقا دهیم آن وقت می توان گفت که در اجرای برنامه هامون موفق عمل کردیم.
مدیرکل آموزش وپرورش استان، کمبود فضای فیزیکی را از مشکلات مهم پیش روی استان در عرصه تعلیم و تربیت برشمرد و خواستار مساعدت و همراهی مسئولان و متولیان کشوری برای مرتفع نمودن این مشکل شد.
عزت خواه افزود: ما آماده همکاری با مدارس علوم و معارف اسلامي هستیم و در حد توان و ظرفیت آموزش وپرورش کمک خواهیم کرد.
مسئول آموزشی مدارس عالی شهید مطهری نیز در این نشست گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی کمک کار آموزش و پرورش در حوزه تربیتی و آموزشی است.
حجه الاسلام عبدالرضا فرخ با بیان اينکه از ابتدای شکل گیری این مدارس توجه به مناطق کمتر برخوردار و محرومیت زدایی در اولویت کاری قرار داشته و دارد گفت:یکی از استان‌های محرومی که در راس اولویت ها و برنامه های مدارس عالی شهید مطهری قرار گرفت استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ، با بیان اینکه از بین ۳۴ مدرسه عالی شهید مطهری در کشور، ۲ مدرسه آن دارای خوابگاه است افزود:از این دو مدرسه یکی در یاسوج و دیگری در خرم آباد است.
مسئول آموزشی مدارس عالی شهید مطهری ،خروجی این مدارس در کشور را بسیار مثبت و اثرگذار برشمرد و افزود:به عنوان نمونه مدرسه علوم و معارف اسلامی یاسوج توانایی رقابت با مدارس استان های برخوردار را دارد.
حجه الاسلام فرخ مدارس علوم و معارف اسلامی را کمک کار آموزش و پرورش در حوزه تربیتی دانست و گفت:به علت استقبال اولیا و دانش آموزان در شهر یاسوج تلاش می شود دوره دوم دخترانه علوم و معارف اسلامی و نیز متوسطه دوم دخترانه مدرسه عالی شهید مطهری در این شهر تاسیس شود.
در این نشست همچنین آقای حسن پور مدیرمدرسه پسرانه معارف یاسوج و خانم گوهر باقرپور مدیر مدرسه دخترانه یاسوج گزارشی از مشکلات و دغدغه های مدارس معارف ارائه و خواستار رفع آنها شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار