کاربری که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت خانمی شده بود توسط پلیس فتا کهیگلویه و بویراحمد دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 18 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست پلیس فتا این استان با اشاره به اینکه خانمی که مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز قصد بدنام کردن وی را دارد به مرکز پلیس فتا مراجعه کرد گفت: بررسی این موضوع با هماهنگی مقام قضائی به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

 

سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: با بررسی‌ اولیه مشخص شد متهم خواستگار سابق این خانم بوده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز کرده و موجبات هتک حیثیت و ترس شاکیه شده است.

 

وی بیان کرد: متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مراجع  قضایی‌ دستگیر شد.

 

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در زمینه نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و آنها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

 

وی به کاربران متخلف هشدار داد: برای اقداماتی همچون خصومت‌های شخصی و انتقام جویی از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری بپرهیزند چرا که برابر قانون مجازات اسلامی این کار جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن اشد مجازات را تعیین کرده است.

 

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌ها موضوع را از طریق وبگاه www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار