معاون سازمان تحقیقات کشاورزی کشور گفت: تعداد هنرستان های کشاورزی کشور به ۴۴ واحد آموزشی می رسد.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ 22 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور در یاسوج گفت: هم اکنون ۲۴ هنرستان کشاورزی وابسته به سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در کشور فعال است و با برنامه ریزی‌های انجام شده تا مهر ماه آینده به ۴۴ هنرستان افزایش می‌یابند.

عطاء الله ابراهیمی در بازدید از هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج افزود: در این هنرستان‌ها ۱۴۰۰ هنرجو در ۴۴ کد رشته کشاورزی تحصیل می‌کنند.

عطااله ابراهیمی ادامه داد: میانگین سن نیروی کار در بخش کشاورزی کشور ۵۲ سال است که با توجه به ضریب نفوذ تکنولوژی و صنعتی شدن کشاورزی به نیروی کار جوان تحصیل‌کرده، ماهر و فنی بیش از هر زمانی نیازمندیم.

به گفته ابراهیمی در راستای علمی کردن و اقتصادی شدن بخش کشاورزی توسعه هنرستان‌های کشاورزی و راه اندازی مجدد مراکز علمی کاربردی کشاورزی از اولویت‌های واحد آموزش‌های رسمی وزارت جهاد کشاورزی است.

ابراهیمی یادآور شد: وجود ۲۷۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و فراهم بودن زیرساخت‌های طبیعی و خدادادی کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند این منطقه را به یکی از قطب‌های کشاورزی تبدیل کند.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: هم اکنون ۱۰۰ هنرجو در دو رشته شیلات و گیاهان دارویی در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج مشغول به تحصیل هستند.

حیدرپور افزود: با پیگیری‌های انجام شده شرایط مناسب برای تربیت نیروی انسانی ماهر و فنی در بخش کشاورزی استان هموار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار