گزارش کامل سفر وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد
وزیر کشور دقایقی پیش برای افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های هفته دولت در کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه یاسوج، مرکز این استان شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 29 August 2022

ورود وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تابناک احمد وحیدی صبح دوشنبه با استقبال استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس و جمعی از مسئولان استانی برای افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های مختلف در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، گچساران، کهگیلویه، باشت، چرام و ... به یاسوج سفر کرده است.
وزیر کشور در زمانبندی این سفر در شهرستان گچساران بازدید هوایی از سد چمشیر، بازدید از پتروشیمی گچساران، بازگشایی کارخانه ماشین سازی گچساران و دیگر موارد برنامه خواهد داشت.
وحیدی همچنین امروز افتتاح گاز رسانی به چندین روستا در شهرستان دنا، افتتاح راه‌های روستایی، افتتاح کارخانه بازیافت، افتتاح بخشی از کمربندی یاسوج به اصفهان، بازدید از جاده در دست ساخت یاسوج به سی سخت را انجام خواهند داد.
امسال در هفته دولت بیش از ۴۰۰ پروژه در حوزه عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح خواهد شد. 
لازم به توضیح است در این سفر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وزیر کشور و استاندار در بازدید از شهرستان ها را همراهی می کنند. 
این خبر بروزرسانی می شود... 
دیدار با نماینده ولی فقیه
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۰۱:۳۷

وزیر کشور ، استاندار ، معاونین استاندار ، مهدی روشنفکر و سید محمد موحد دو نماینده استان در مجلس و برخی مسئولین استانی و شهرستانی در پایان سفر یک روزه وزیر کشور ، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند .

در این دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده ولی فقیه در استان و وزیر کشور به بیان سخن پرداختند .

گاز زیلایی تا پایان سال
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۰۱:۲۵

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان سال از متمم سفر رئیس جمهور یک هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده می‌شود.

سید علی احمدزاده در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه‌های هفته دولت که با حضور وزیر کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد، گفت: بخشی از پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیدند در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شده و به بهره‌برداری رسیدند برخی پروژه‌ها هم کلنگ‌زنی و در یک بازده زمانی مشخص به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از پروژه‌های افتتاحی مربوط به دولت گذشته بوده، افزود: جاده شیراز به اهواز از مسیر شهرستان گچساران یکی از مناطق حادثه‌خیز کشور در استان بوده که کلنگ چهار باند شدن ۱۰ کیلومتر از این مسیر به زمین زده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید هوایی از سد چم‌شیر گچساران گفت: تا پایان سال این سد آبگیری می‌شود، ضمن اینکه کارخانه ماشین سازی که سازنده تجهیزات پتروشیمی و صنایع بزرگ است بعد از اینکه در سال ۹۷ تعطیل شد با اشتغالزایی مستقیم ۱۲۰ نفر به چرخه بازگشت.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۶ روستای کهگیلویه گفت: ۱۷۵ پروژه آبرسانی در سطح استان وجود دارد که بخشی به تازگی کلنگ‌زنی شده است.

احمدزاده عنوان کرد: گازرسانی به حدود ۶۳ روستا در بخش زیلایی مارگون که پروژه فوق‌العاده مهمی است در حال انجام و تا پایان سال تعدادی از روستاها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند اما فاز دوم پروژه گازرسانی به زیلایی به طور کامل در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و وزیر کشور هم دستور تسریع در این پروژه را داد.

وی عنوان کرد: علاوه بر یک هزار میلیارد تومان اصل سفر رئیس جمهور یک هزار میلیارد تومان از متمم سفر تا پایان سال جاری اختصاص و وعده‌هایی که در حوزه راهسازی، آبرسانی و سایر موارد به مردم دادیم را عملی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

چرا دوره های گذشته توجه نشد
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۰۱:۱۸

وحیدی در حاشیه بهره‌داری از فاز نخست کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج گفت: در هفته دولت ۴۷۵ پروژه با اعتبار دو هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی و افتتاح شد که ۳۱۶ پروژه افتتاحی و ۱۵۹ پروژه هم کلنگ‌زنی شد.

وزیر کشور با اشاره به چهاربانده شدن جاده شیراز به بهبهان از مسیر گچساران گفت: بازدید از کارخانه ماشین سازی، پتروشیمی گچساران و افتتاح چندین مدرسه از جمله پروژه‌های بود که مورد بازدید قرار گرفتند یا افتتاح شدند.

وی در خصوص آبرسانی به روستاهای استان گفت: کار آبرسانی به روستاهای استان با سرعت دنبال می‌شود و ۱۶ طرح آبرسانی به بهره‌برداری رسید، جای تعجب دارد که چرا در دوره‌های گذشته توجهی به آبرسانی به مناطق روستایی نشد و این روستاها بی‌آب بودند که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته و استانداری کهگیلویه و بویراحمد و وزارت نیرو پای کار هستند.

وزیر کشور با اشاره به منطقه محروم زیلایی در شهرستان مارگون گفت: گازرسانی به زیلایی در دست انجام است، ضمن اینکه بخش زیادی از ضعف‌های این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی ادامه داد: در جاده‌های روستایی کارهای خوبی صورت گرفته است، بیش از یک هزار میلیارد تومان منابع اختصاص یافته دولت به کهگیلویه و بویراحمد بود که بخشی به راه‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به وضعیت جاده‌ها گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان به جاده پاتاوه به دهدشت اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، همچنین ۵۰۰ میلیارد هم به جاده یاسوج به سی‌سخت تخصیص یافت.

افتتاح فاز اول کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۰۰:۱۷

فاز اول کارخانه بازیافت زباله که سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

وحیدی در این مراسم به خبرنگاران گفت: فاز اول این کارخانه ظرفیت تفکیک روزانه ۴۰۰ تن زباله را دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: کارخانه بازیافت زباله پروژه زیست محیطی و مهمی برای مرکز کهگیلویه و بویراحمد است که فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید.

توضیحات وحیدی در خصوص اهداف سفر و اعتبارات خسارات سیل/ ارزیابی عملکرد دولت / یک خبر خوش اعتباری / بروزرسانی می شود + فیلم و تصاویر

عملیات ساخت قطعه دوم بزرگراه بابا میدان-گچساران
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۶:۲۹

عملیات ساخت قطعه دوم بزرگراه بابا میدان-گچساران-بهبهان در شهرستان باشت همزمان با هفته دولت با حضور وزیر کشور آغاز شد.
سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: قطعه دوم بزرگراه گچساران - بابامیدان بطول بیش از ۱۲کیلومتر در شهرستان باشت از توابع این استان و استان فارس آغاز شده است.

توضیحات وحیدی در خصوص اهداف سفر و اعتبارات خسارات سیل/ ارزیابی عملکرد دولت / یک خبر خوش اعتباری / بروزرسانی می شود + فیلم و تصاویر

وی افزود: ۶ کیلومتر از این بزرگراه در شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد از بوستان تا پل بریم و شلالدان اجرا خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرارداد اولیه این طرح اظهار داشت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای باند دوم بزرگراه بابامیدان -گچساران اختصاص یافت که هم اکنون عملیات اجرایی این طرح ملی آغاز شده است.
احمدزاده اضافه کرد: اعتبار این طرح ملی همراه با تعدیل و قیر تا مرز هفت هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مدت قرار داد این طرح ملی ۳۶ ماهه است، اظهار کرد: ۸۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۲۵ هزار و ۷۳ متر مکعب خاکریزی، ۷۱هزار و ۵۴ متر مکعب زیر اساس و ۳۰هزار و ۵۰۰ متر مکعب اساس در این طرح اجرا خواهد شد.

توضیحات وحیدی در خصوص اهداف سفر و اعتبارات خسارات سیل/ ارزیابی عملکرد دولت / یک خبر خوش اعتباری / بروزرسانی می شود + فیلم و تصاویر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان آسفالت برای اجرای طرح قطعه دوم بزرگراه گچساران - بابامیدان بیش از ۵۸هزارو ۲۰۰ تن است.
احمد زاده تصریح کرد: در این طرح ملی یکهزار ۹۶۳ تن آرماتور بندی، سه دستگاه پل، سه دور برگردان و یک دستگاه زیر گذر اجرا خواهد شد. یک دهانه ۱۱ متری زیر گذر و ساخت ۱۱ دهنه پل خاص در پریم، شوش و لیراب از دیگر مشخصات این طرح است.

وی یادآور شد: برقراری ارتباط ایمن، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای ،اصلاح طرح هندسی مسیر و افزایش سرعت با توجه به تعریض و بهسازی محور موجود از مزایای دیگر این طرح است.

بازدید از پتروشیمی گچساران
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۶:۰۹

وزیر کشور از پروژه در دست اجرای پتروشیمی گچساران بازدید کرد . 
وزیر کشور در این بازدید گفت: بهره برداری از پتروشیمی گچساران رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را شتاب می‌دهد.
وزیر کشور با بیان اینکه سهم آورده اولیه صنعت پتروشیمی گچساران سالانه ۸۰ میلیون دلار برای استان است گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در بهبود رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می کند.

توضیحات وحیدی در خصوص اهداف سفر و اعتبارات خسارات سیل/ ارزیابی عملکرد دولت / یک خبر خوش اعتباری / بروزرسانی می شود + فیلم و تصاویر

دکتر احمد وحیدی با بیان اینکه محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود گفت: در اواخر امسال اتیلن اولیه در پتروشیمی گچساران تولید خواهد شد.
وی تاکید کرد: پتروشیمی گچساران دهمین مجموعه تولید اتیلن کشور و زمینه‌ساز ورود صنایع جدیدی در حوزه نفت و گاز به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه پتروشیمی در اشتغالزایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد اظهار داشت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول بکار خواهند شد.
وحیدی ابراز داشت: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در اواخر امسال با تلاش متولیان امر و دولت سیزدهم شاهد تولید اولیه و آزمایشی اتیلن از پتروشیمی گچساران باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد : پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۲ وارد فاز تولیدات جدید صنعتی در حوزه اتیلن و نفت و گاز شود.
فرماندار گچساران هم در این بازدید با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی دولت مردمی سیزدهم روند ساخت پتروشیمی گچساران را رضایت بخش خواند.
روانبخش دیهیم خوب افزود: این طرح سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله ای بطول ۹۵ کیلومتر تامین می کند.
وی عنوان کرد: سرمایه گذاری اولیه این طرح صنعتی ۴۲۴.۷ میلیون یورو ارزی و هفت هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی معادل(۱.۲ میلیارد یورو) از سوی صندوق توسعه ملی است.
دیهیم خوب بیان کرد: تحقق به هنگام طراحی،احداث و نصب تجهیزات پتروشیمی گچساران مدیون توان متخصصان داخلی است که در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

توضیحات وحیدی در خصوص اهداف سفر و اعتبارات خسارات سیل/ ارزیابی عملکرد دولت / یک خبر خوش اعتباری / بروزرسانی می شود + فیلم و تصاویر

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در کنار هم برای شکوفایی و توسعه کشور گام بر می دارند تاکید کرد: مسئولان همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی این شهرستان بکار می گیرند .

سیدناصر حسینی پور بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده پتروشیمی گچساران در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که بهره برداری از این طرح موجب تحول در منطقه خواهد شد.
وی اظهار داشت: امید می رود با راه اندازی این واحد صنعتی شاهد شکوفایی در صنایع پایین دست صنعت پتروشیمی در گچساران باشیم .
حسینی پور ادامه داد: با توجه به مصوبات سفر رییس جمهور در خصوص رشد و شکوفایی صنایع پایین دستی پتروشیمی اقدامات خوبی در سال آینده در این شهرستان انجام خواهد شد.

افتتاح هنرستان شهید اکابری چرام
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۳:۴۲

وزیر کشور لحظاتی پیش وارد شهر چرام شد و هنرستان شهید اکابری این شهر را به نمایندگی از چند طرح در استان افتتاح کرد.
هنرستان شهید اکابری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال با زیربنابی به مساحت۲ هزار و ۳۶۵ متر مربع احداث شده است.

توضیحات وحیدی در خصوص اهداف سفر و اعتبارات خسارات سیل/ ارزیابی عملکرد دولت / یک خبر خوش اعتباری / بروزرسانی می شود + فیلم و تصاویر

لازم به توضیح است، افتتاح هنرستان شهید اکابری چرام به نمایندگی از 26 پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات - 25 پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای - 18 پروژه نوسازی مدارس - 16 پروژه دهیاری ها - 14 پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی - 12 پروژه توزیع برق - 8 پروژه ورزش و جوانان - 8 پروژه علوم پزشکی - 8 پروژه جهاد کشاورزی -3 پروژه آب و فاضلاب - 2 پروژه راه و شهرسازی - 2 پروژه شهرداری لیکک - 1 پروژه امور عشایر - 1 پروژه هواشناسی ، به اعتبار سرجمع 4192455 افتتاحی 1747430 و کلنگ زنی 2445025 ، انجام گرفت. 

 

زائران اربعین سفر خود را مدیریت کنند
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۳:۰۱

وحیدی درباره پیاده روی اربعین و حضور مردم ایران در این آیین مذهبی بیان کرد: پیش بینی های لازم از سوی ایران و عراق اندیشیده شده است و تلاش همه دست اندرکاران این است که زائران بتوانند این سفر را با رفاه کامل انجام دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: حجم زیادی از مردم کشور عازم این سفر هستند به همین دلیل تراکم زیادی خواهیم داشت.

وی از مردم خواست در مدیریت سفر به گونه ای اقدام کنند که بتوانند در فواصل مختلف سفر را انجام دهند و همه را برای روز و روزهای مانده به اربعین نگذارند.

ارزیابی عملکرد دولت / یک خبر خوش اعتباری
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۱:۰۹

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی عملکرد یکسالگی دولت اظهار داشت: کارنامه دولت، درخشان است و توانسته شرایط را از یک ریل معیوبی بر یک ریل سالمی بیندازد و همانند یک قطار هر چه جلوتر رود سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اصلاحات مهم اقتصادی صورت گرفته که بسیار مهم است و منابعی که برای سرمایه گذاری ها پیش بینی شده بود در سال گذشته اختصاص داده شد.

وزیر کشور تصریح کرد: نرخ رشد جریان تورم نزولی است و در واقع به معیشت مردم کمک می کند.

وحیدی ابراز داشت: دولت و در راس آن رئیس جمهور در میدان هستند که خواسته های مردم کشور را جبران کنند.

وی ادامه داد: دولت در کنترل بیماری کرونا کاملا موفق بوده و در اصلاحات اقتصادی گام های بزرگی برداشته است.

وزیر کشور عنوان کرد: در سفر به استان ها و ارتباط با مردم درک عمیق تری از نیاز های مردم بدست آمده است.

وحیدی بیان کرد: پروژه های بسیار مهمی در این سفرها تصویب شده و منابعی که مربوط به سال گذشته بود تقریبا همه تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد: منابع سفر های مربوط این دوره از سال نیز در حال تخصیص است و به زودی نهایی می شود.

وزیر کشور تاکید کرد: یک هزار میلیارد تومان در خصوص سفرهای رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص پیدا کرده است که می تواند سبب تحول در این منطقه شود.

توضیحات وزیر کشور در خصوص اهداف سفر و خسارات سیل
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۱:۰۳
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار