بازنمایی و تحریف راهپیمایی اربعین توسط دشمن، حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، ضرورت تولید محتوای بیشتر در رابطه با دفاع مقدس و هزینه های نجومی پروانه ساخت در لنده از مهمترین محور‌های خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها بود.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ 16 September 2022
گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد

گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،امام جمعه دهدشت در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه دهدشت یکی از آداب اجتماعی را صله رحم عنوان و اظهار کرد;

 

 

حرکت عظیم اربعین قدرت شیعه و جبهه مقاومت را به رخ دنیا می‌کشاند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر بیان کرد: بلاهایی که گاهاً در زندگی متوجه انسان‌ها می‌شود به این بر می‌گردد که به آداب اجتماعی توجه نمی‌کنیم.

امام جمعه دهدشت از قطع رحمت الهی، تعجیل در عقوبت و مرگ ناگهانی به عنوان آثار دنیوی قطع صله رحم نام برد و تصریح کرد: کسی که قطع رحم کند ملعون است.

وی برنامه‌های هفتم پیشرفت توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و بیان کرد: نگاه به توسعه بدون دین یک نگاه غربی است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه برخی سرفصل‌های برنامه‌های هفتم پیشرفت افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به مسائل اقتصادی بر‌می‌گردد، باید فرهنگ اقتصادی درست شود، مصرف‌های بی‌رویه از انرژی تا غذایی آسیب‌های جدی به کشور وارد می‌کند.

امام جمعه دهدشت با بیان این که عده‌ای سیاست خارجی را تنها در گره‌زدن به چند کشور می‌دانند گفت: مسئله شانگهای به مراتب از اقتصاد اروپا برای ما بهتر است، در سال ۹۵ و در اوج برجام، صادرات به اروپا از صادرات به افغانستان کمتر بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور دارد این سیاست خارجی اشتباه را درست می‌کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی با اعتماد به جوانان و فرامین رهبر معظم انقلاب، در مسائل دفاعی در رتبه‌های عالی دنیا قرار دارد که این ماحصل اعتماد به فرمایشات ولی فقیه است.

وی در ادامه صحبت‌های خود حرکت عظیم و آخرالزمانی اربعین را یادآور شد و با بیان این که این راهپیمایی قدرت شیعه و جبهه مقاومت را به رخ دنیا می‌کشاند به چرایی عصبانیت دشمن در این راستا پرداخت و اظهار کرد: این‌ها حقیقت اربعین را درک نکردا‌ند، و می‌خواهند با جریان تحریف همه چیز را وارونه جلوه دهند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر از مهمان‌نوازی برادران عراقی در خدمات‌رسانی به زوار اربعین تقدیر و تشکر کرد.

 

 

بایکوت خبری پیاده روی اربعین در رسانه‌های غربی

 

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه، افزود:آدم‌های گناه کار در آن دنیا به سوی جهنم روانه می‌شوند لذا نمی‌توانند بگویند من جهنم نمی‌روم، وقتی اینگونه است پس حق گناه کردن نداریم و باید برای سفر آخرت توشه برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک با بیان اینکه باید با کوله باری پر از حسنات دنیا را ترک و دستورات خداوند را اجرایی کنیم، بیان کرد: بهترین توشه سفر آخرت کسب رضایت الهی و تقوای الهی است.

وی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با بیان اینکه عاشورا عرصه تقابل دو جبهه نا متقارن و نامتوازن بود، ادامه داد: آن‌هایی که مقابل امام حسین (ع) ایستادند خود را مسلمان می‌دانستند، اما لشکر امام حسین (ع) کمتر از ۱۰۰ نفر بودند، لذا هرگاه میدانی شکل بگیرد، در این عرصه دین‌داران حقیقی اندک هستند.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه همیشه دو عامل دشمن بیرونی و داخلی متوجه اسلام بوده است، یادآور شد: خطر دشمن داخلی خطرناک‌تر از خارجی است، لذا در این مواقع نیرو‌های خودی مغلوب احساست شده و مسیر را اشتباه می‌روند.

وی با اشاره به اینکه کسی که اعتقادی به اسلام نداشت حاکم اسلامی شده بود، گفت: این موضوع موجب شد امام قیام کند و در مقابل یزید بایستد و جریان عاشورا رخ دهد، تا اسلام زنده بماند، لذا امروزه آثار این قیام را در قرن ۲۱ به زیبایی می‌بینیم.

امام‌جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیون مسلمان از سراسر جهان در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، افزود: این کنگره بزرگ جهانی و ده‌ها میلیونی در بایکوت خبری انجام می‌شود، لذا رسانه غربی به دنبال بایکوت رسانه‌ای این حرکت جهانی هستند.

وی با بیان اینکه اربعین یک رسانه جهانی است، بیان کرد: اربعین مهمترین بعد تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: تبیین زوایای مختلف دفاع مقدس از ابعاد جهاد تبیین است از طرفی دفاع مقدس زوایای زیادی دارد که نیاز است برای مردم بیان شود.

 

 

امام جمعه لنده در خطبه‌ های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: راهبرد مهم اربعین بیداری شیعیان و مبارزه با اندیشه‌های دشمنان است.  

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با بیان اینکه حضور ملت‌های مختلف از سراسر جهان در پیاده روی اربعین موجب خلق حماسه‌ای کم نظیر شده است، افزود: این درحالی است که رسانه‌های دشمن این راهپیمایی جهانی را بایکوت کرده اند.

 

وی به هزینه بسیار سنگین پروانه ساخت در این شهر اشاره کرد و ادامه داد: هزینه سنگین پروانه ساخت و ساز نجومی برای مردم، آن هم در منطقه‌ای محروم و چندین برابری باعث نگرانی مردم شده است.

 

 

دشمن به دنبال بازنمایی و تحریف راهپیمایی اربعین است

 

امام جمعه چرام با بیان اینکه دشمن درصدد است در آستانه رخداد جهانی اربعین عظمت این واقعه عظمی را تحت‌الشعاع برخی سخنان و مواضع قرار دهد، گفت:باید مراقب باشیم نقشه دشمن اجرا نشود.

حجت الاسلام افشار افزود: در زمان کنونی رسانه‌های استکباری به خوبی دریافتند که دیگر قادر به بایکوت خبری پدیده جهانی اربعین نیستند، لذا همه توان خود را بر بازنمایی و تحریف راهپیمایی اربعین متمرکز کرده اند.

 

 

 

ضرورت تولید محتوای بیشتر در رابطه با ارزشهای دفاع مقدس

 

امام جمعه موقت باشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه کسانی که درمسیر اباعبدالله الحسین (ع) گام برداشته و یا خدمتی انجام داده اند سعادت‌مند هستند، گفت: فردا شنبه مردم شهر باشت ساعت ۷ صبح به سمت امامزاده سیدمحمد (ع) سرآبیزحرکت می‌کنند.

حجت الاسلام بلادی به فرا رسیدن ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه به خوبی در این زمینه تولید محتوا نشده است، افزود: در رابطه با همدلی‌های جنگ، امام و انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس کم گفته شد که ضرورت دارد در این رابطه اقدامات موثری صورت گیرد.

وی به سفر رئیس جمهوری به کشور ازبکستان وحضور درجمع سران سازمان همکاری شانگ‌های اشاره کرد و ادامه داد: وحرف هاوحرکات و برنامه‌های خوبی در طول این یکسال از دولت خدمتگذار رئیسی دیدیم، منتهی آن چیزی که باید درسفره‌های مردم مشاهده شود کمتر دیده شد، لذا از این تریبون می‌گوییم ضرورت دارد تا تلاش بیشتری صورت گیرد تا مشکلات کمتر شود.

امام جمعه موقت باشت به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها ودانش آموزان ومعلمین کمک کنند تا یک دوره تحصیلی بعد از کرونا مجدد آغاز شود و این افت تحصیلی دوران کرونا جبران شود.

 

 

لزوم توجه به دانش آموزان نیازمند و کم بضاعت در آستانه سال تحصیلی جدید

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز جمعه این شهر به حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این مناسبت فرصتی بزرگ برای توسل به ائمه معصومین(ع) است و ضرورت دارد همه مسئولان و مردم تلاش کنند تا مراسم پیاده روی اربعین به خوبی در شهرستان برگزار شود.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی، به در پیش بودنِ هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این هفته ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ، برپایی نمایشگاه دستاوردها و مانور برگزار شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید از مسئولان آموزش و پرورش خواست، تلاش کنید تا کمک های خیرخواهانه به دست دانش آموزان نیازمند برسد.

 

 

مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری حرکت در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی است

 

امام جمعه سرفاریاب در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اربعین را آغاز مجاهدت، تلاش و تبیین حادثه عظیم عاشورا و بزرگترین همایش معنوی و سیاسی عنوان کرد و گفت:رسانه‌های غربی با استفاده از سانسور و تحریف به دنبال وارونه جلوه دادن این حرکت عظیم است.

حجت الاسلام زارعی پور به موضوع ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم یا هفتمین گام پیشرفت توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مهمترین دغدغه ایشان حرکت در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی است و این موضوع با اجرای برنامه‌های زیربنائی، فرهنگی، اقتصادی محقق می‌شود.

 

دشمن با تفرقه افکنی و اختلاف به دنبال ایجاد تفرقه، رعب و وحشت در میان مردم است

 

خطیب موقت جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه این شهر با تشکر از مهمان نوازی عراقی از زوار ایرانی، گفت: اربعین نماد قدرت جهان اسلام و برادران عراقی با مهمان نوازی از زوار ابا عبدالله الحسین(ع) سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام داوودی نژاد با بیان اینکه دشمن به دنبال تفرقه افکنی، اختلاف، رعب و وحشت در میان مردم است، افزود: انگلستان در طول تاریخ با سیاهی لشکری همچون رژیم غاصب صهیونیستی، و جاهلان در ملل اسلامی تفرقه ایجاد می‌کند و شایعه تشنگی و گرسنگی زوار را انتشار می‌دهند.

 

 

 

پیاده روی اربعین از نظر قرآن و معصومین چهل جایگاه دارد

 

امام جمعه پاتاوه درخطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با بیان اینکه پیام‌های پیاده روی اربعین از نظر قرآن و معصومین چهل جایگاه دارد، گفت: ده‌ها آیه و صد‌ها روایت در اسلام پیرامون فلسفه اربعین وجود دارد.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه آسمان چهل روز بر امام حسین (ع) خون گریه کرد، افزود:. به فرموده امام حسن عسکری (ع)، مومن پنج نشانه دارد و یکی از آن‌ها زیارت روز اربعین است.

خبر در حال تکمیل...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار