میزان مصرف برق در ساعات پیک بار دیشب و امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 18 September 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از مرکز پایش در جمع پرسنل این مرکز با بیان اینکه میزان مصرف برق در ساعات پیک بار شب گذشته استان ۳۷۴ مگاوات بوده و نسبت به میزان مصرف در ساعات پیک روزانه، شش مگاوات کمتر شده است، اظهارداشت: میزان مصرف برق در ساعات پیک بار روزانه، هم اکنون ۳۸۰ مگاوات است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۷ میلیون مشترک برق در کشور و ۲۸۵ هزار مشترک در استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات برق استفاده می‌کنند که اگر هریک از این مشترکان تنها ۲ لامپ ۱۰ وات LED را خاموش کنند، در عمل یک درصد صرفه‌جویی در مصرف پیک برق را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق در استان در ساعات پیک بار افزایش یافته که می‌طلبد مُشترکین در این ساعات از روشن نگه داشتن وسایط برقی نظیر کولر‌های گازی، اسپلیت ها، جاروبرقی، اُتو، تلویزیون و سایر لوازم دیگر برقی پُرمصرف، خودداری کنند.

معتمدی زاده افزود: گچساران با ۱۳۷ مگاوات همچنان بیشترین سهم مَصرف و چُرام با ۲۶ مگاوات نیز کمترین سهم مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

وی، میزان مصرف برق در شهرستان‌های بویراحمد و دنا در ساعات پیک بار روزانه را ۹۷ مگاوات با افزایش پنج مگاواتی نسبت بمدت مشابه سال قبل ذکر و خاطرنشان کرد: روند کنونی مَصرف در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق در کهگیلویه و لنده طی ساعات پیک بار مصرف، ۷۲ مگاوات است که نسبت به شهرستان‌های بویراحمد و دنا که از شهرستان‌های سردسیری استان محسوب می‌شوند حدود ۲۷ مگاوات، مصرف کمتری دارند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار