تابناک کهگیلویه وبویراحمد گزارش می‌دهد
بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد، چند وقتی است که تلاش‌های زیادی برای ارتقاء جایگاه خود در سطح کشور انجام می‌دهد که موفقیت‌های نسبتا خوبی هم داشته است. علاوه بر حضور موثر در میادین ملی، آنچه که باعث چشم انداز امیدوار کننده در آینده این ورزش در استان می‌شود، توجه ویژه به آموزش در همه حوزه‌های این رشته ورزشی است.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵ 19 September 2022

بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد، چند وقتی است که تلاش‌های زیادی برای ارتقاء جایگاه خود در سطح کشور انجام می‌دهد که موفقیت‌های نسبتا خوبی هم داشته است. علاوه بر حضور موثر در میادین ملی، آنچه که باعث چشم انداز امیدوار کننده در آینده این ورزش در استان می‌شود، توجه ویژه به آموزش در همه حوزه‌های این رشته ورزشی است.
برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری در سطوح مختلف آن هم در هر دو رشته آقایان و بانوان، نوید بخش توسعه همه جانبه و زیرساختی در این رشته است. اخیرا و طی روز‌های گذشته هم برگزاری دوره داوری ارتقاء از سطح ۳ به ۲ از اقدامات خوب مسئولین هیئت بسکتبال استان بوده است.
رئیس هیئت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره ارتقاء داوری ۳ به ۲ با حضور مدرس فدراسیون در شهر یاسوج خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حشمت الله اقبال پناه افزود: به منظور ارتقاء کیفیت و سطح داوری بسکتبال استان و با هماهنگی فدراسیون کشور این دوره در حال برگزاری است.
اقبال پناه ادامه داد: در دوره اخیر که به مدت ۴ روز برگزار می‌شود، ۲۵ شرکت کننده از استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار حضور دارند.
وی گفت: پس از پایان دوره و کسب نمره لازم در دو بخش عملی و کتبی، شرکت کنندگان موفق به ارتقاء داوری خود از درجه ۳ به ۲ می‌شوند.
اقبال پناه افزود: در راستای ارتقاء کیفیت رشته بسکتبال در استان، دو دوره مربیگری درجه ۳ و ۲ طی یک ماه گذشته برگزار شده است ضمن اینکه دوره داوری درجه ۳ در مهرماه امسال برگزار می‌شود.
گام‌های بلند برای حرفه‌ای شدن
مدیر برگزاری دوره نیز با اشاره به انگیزه بالای شرکت کنندگان در دوره، گفت: کلاس‌ها در زمان اعلام شده و با نظم و کیفیت خوب و مشارکت حداکثری ثبت نام کنندگان برگزار شد.
اسرا شفیعی افزود: با توجه به حضور مدرس کاربلد فدراسیون در این دوره، امیدوار به تحقق همه اهداف دوره از جمله ارتقاء سطح داوری در استان هستیم.
گام‌های بلند برای حرفه‌ای شدن
مدرس داوری فدراسیون هم به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از حضور خوب و موثر کارآموزان داوری خانم و آقای استان در این دوره بسیار خوشحال شده ام و امیدوار هستم که در این استان اتفاقات بسیار خوب و رو به جلویی در ورزش بسکتبال رخ دهد.
رضا آذرفر افزود: یکی از مشکلات داوری بسکتبال در کل کشور، توجه زیاد به تئوری است به گونه‌ای که ما در بحث دانش و تئوری هیچ مشکلی نداریم بلکه مشکل اساسی در کار عملی است.
آذرفر ادامه داد: قدرت سوت زدن در زمین مهمترین کار یک داور است که در این زمینه نیازمند تلاش بیشتر و کار عملی داریم چرا که داور باید در زمین خود را نشان دهد و در دوره اخیر هم اصرار کردم که کلاس تئوری زیاد طولانی نشود و فقط سالن به من بدهید تا آموزش عملی را سریعتر و مدت طولانی‌تر برگزار کنم.
وی با اشاره به کیفیت برگزاری دوره ادامه داد: کارآموزان از ابتدا با تصور درجه داوری ۳ خود شرکت کرده بودند، اما با تلاش‌های زیاد صورت گرفته تغییر در کیفیت داوی آن‌ها برابر با استاندارد‌های فیبا در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه نتایج بسیار خوب بود.
آذرفر ادامه داد: همانگونه که گفته شد مهمترین مشکل برای داوری بحث عدم سوت زدن مداوم در بازی‌ها است که به نظرم باید برگزاری بیشتر مسابقات برای ارتقاء کیفیت داوری در دستور کار قرار گیرد.
این مدرس داوری در خصوص جایگاه بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هر چند سابقه این ورزش در استان چندان زیاد نیست، اما پیشرفت‌های این رشته در استان نشان می‌دهد که پتانسیل‌های خوبی برای حرف داشتن در سطح ملی وجود دارد که باید روی ان کار کرد.
آذر فر اظهار داشت: در بحث ارتقاء داوری، برگزاری نداوم بازی‌ها مهم است و اگر کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهد در این زمینه ارتقاء پیدا کند باید از یک جایی استارت بزند و مانند برخی استان‌های پیشرو، برگزاری مسابقات داخل استان را به تعداد بالا شروع کند. الان در استان اصفهان هر ساله حدود ۲۰۰ بازی بگزار می‌شود که همین مسابقات باعث ارتقاء کیفیت بازیکنان، مربیان و داوران شده است و کهگیلویه و بویراحمد هم باید همین مسیر را دنبال کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار