ماجرای این سگ ها هنوز یک معظل جدی در مناطق مختلف استان است که البته کار به جایی رسیده که موضوع به خطبه های نماز جمعه هم کشیده شده است !
کد خبر: ۱۰۶۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 20 September 2022


سگ های ولگرد در هر جایی که قدم بگذارید وجود دارند ! شهر ، روستا ، اماکن تفریحی و ... تا جایی که تقریبا در هر حوزه ای از ان ها صحبت می شود چرا که این سگ ها یک خطر بالقوه هستند که احتمال هر حادثه برای مردم عادی از سمت این سگ ها وجود دارد .
تا به حال گزارشات متعددی از جولان این سگ های ولگرد در شهرها و دیگر اماکن تولید ومنتشر شده است و برخی اقدامات مقطعی هم صورت گرفته است اما سخنان امروز معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، نشان می دهد که ماجرای این سگ ها هنوز یک معظل جدی در مناطق مختلف استان است ! که البته کار به جایی رسیده که موضوع سگ های ولگرد به خطبه های نماز جمعه هم کشیده شده است !
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه فرهنگی ، اجتماعی و سلامت خانواده با بیان این نکته که هدفی برای زیر سوال بردن خدمات دستگاه‌ها نیست بلکه هم‌فکری برای بهبود شرایط است ، به موضوع سگ های ولگرد در شهرها پرداخت .
سید جواد هاشمی با اشاره به نگرانی‌های مردم در خصوص سگ‌های ولگرد گفت : طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته یک هزار و ۴۹۷ مورد حیوان گزیدگی ثبت شده که آمار بسیار بالایی است و ناشی از بی‌توجهی به این موضوع است و در این میان سگ‌ها تهدید جدی برای سلامت خانواده‌ها هستند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد : کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد تشکیل و در موضوع سگ‌های ولگرد پای کار باشند تا هزینه درمانی مردم افزایش نیابد و بیت‌المال هدر نرود.
وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد باعث نگرانی بزرگان دینی استان شده و آیت‌الله حسینی در خطبه‌های نماز جمعه به این مورد اشاره و ابراز نگرانی کردند، گفت: نباید کار به جایی برسد که از بزرگان دینی هزینه کنیم، متولیان برابر با دستورالعمل‌ها، وظیفه قانونی خود را انجام دهند و ظرف یک ماه آینده اقدامات میدانی و اساسی در سطح شهر‌ها خصوصا شهر یاسوج را انجام دهند.
وی بیان کرد: کار‌هایی در این زمینه توسط شهرداری و فرمانداری انجام شده، اما بازهم نواقصانی وجود دارد که فرماندار با جدیت ورود کرده و جلساتی در این زمینه تشکیل دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار