معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌ها مصوبات ساماندهی کودکان کار را عملیاتی کنند.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹ 04 October 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی‌مهر در جلسه ساماندهی کودکان کار گفت: چندین جلسه در حوزه کودکان کار برگزار شد اما اقدامی صورت نگرفت و حرف‌ها و مصوبات عملیاتی نشدند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی پای مطالبه‌گری در حوزه کودکان کار می‌شود ادارات گردن یکدیگر می‌اندازند حتی به خودمان زحمت نمی‌دهیم قانون را در حوزه کودکان مطالعه کنیم.

 

وی بیان کرد: متاسفانه جلسات در حوزه کودکان کار در حد حرف و حضور فیزیکی و رفع تکلیف است که اینطور به جلسه آمدن درست نیست بخشی از آسیب‌های حوزه اجتماعی در این زمینه متوجه خانواده‌ها است ممکن است این کودکان بیماری‌هایی داشته باشند و به دیگران منتقل کنند.

 

وی با بیان اینکه وظیفه همه دستگاه‌ها در قانون مشخص شده اما مدیران ما بدون مطالعه این قانون به جلسات می‌آیند و تنها به دنبال چالش هستند، گفت: ساماندهی و توجه به کودکان کار یک مسئولیت اجتماعی است که نمی‌توانیم بی‌تفاوت از کنار آن بگذریم.

 

هاشمی‌مهر با بیان اینکه کودکان کار در سایر شهرها وسیع هستند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به این نحو نیست، گفت: به اندازه‌ای که سمن‌ها به حوزه کودکان کار ورود کردند دستگاه‌های دولتی که امکانات وسیعی در اختیار دارند ورود نکرده و احساس مسوولیتی در این زمینه نبوده و فقط رفع تکلیف است.

 

وی بیان کرد: از همه متولیان در این حوزه خواهش می‌کنم به فکر کودکان کار باشند، مبادا از جلسه که بیرون رفتند موضوع کودکان کار را تا جلسه بعدی به امان خدا رها کنند، توصیه می‌کنیم در ادارات همین کارگروه برای ساماندهی کودکان کار تشکیل شود.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه اغلب کودکانی که در خیابان هستند بیشتر تکدی‌گری می‌کنند، گفت: مدیران در جلسات بعدی با برنامه‌ریزی درست و دست پر برای ساماندهی کودکان کار به جلسات بیایند اگر غیر از این باشد اجازه برگزاری جلسه را نمی‌دهیم.

 

همچنین مسعود نوری سرپرست فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار حدود ۲۱۷ کودک کار خیابانی در استان گفت: دستگاه‌ها اراده ساماندهی کودکان کار را داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: در صورتجلسه طبق مصوبات وظایف دستگاه‌ها مشخص است که هم بهزیستی و هم سازمان‌های مردم نهاد پای کار بیایند و به صورت علمی براساس ضوابطی که قانون تعیین کرده به مسئله بپردازند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار