تابناک کهگیلویه و بویراحمد از شورای ترافیک گزارش می دهد
مانند همیشه بخش زیاد و مهمی از مباحث این نشست شورای ترافیک استان ، باز هم به مشکلات متعدد شهر یاسوج اختصاص داشت این در حالی است که شهردار یاسوج موجه یا غیر موجه ، در جلسه حضور نداشت !
کد خبر: ۱۰۷۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸ 10 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کیامرث حاجی زاده در نشست شورای ترافیک با انتقاد شدید از عملکرد برخی اعضا افزود : برخی از مصوبات شورای ترافیک با جان و مال مردم ارتباط مستقیم دارد پس اجرای این مصوبات ضروری است .
حاجی زاده ادامه داد : به دلیل داشتن بار مالی و حقوقی تصمیمات ضروری است که مدیران ارشد دستگاه ها در شورای ترافیک حضور داشته باشند .
در همچنان بر همان پاشنه می چرخد !
حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از شهرداری های استان گفت : از ابتدای ورود خود به استان تاکید داشته ام که شهرداری ها باید به سمت مدیریت هوشمند در بحث ترافیک شهرها حرکت کنند اما باز هم با وجود تامین و تخصیص اعتبارات برای این مهم اما همچنان در بر همان پاشنه می چرخد و همه این اعتبارات ، هزینه پرداخت حقوق و مزایای پرسنل می شود ! در حالی که در قانون به صراحت اعلام شده این اعتبارات باید هزینه کارهای عمرانی و زیرساختی شهر شوند .
وی افزود : شهرداری ها اگر حداقل 20 درصد این اعتبارات را به زیرساخت ها و هوشمند سازی مدیریت ترافیک شهر اختصاص می دادند بسیاری از مشکلات شهرها تاکنون حل شده بود .
حاجی زاده ادامه داد : با این وضعیت ضعف زیرساختی در حوزه مدیریت ترافیک ، پلیس چگونه باید ترافیک شهر را مدیریت کند ؟
معاون امور عمرانی استانداری گفت : از این ماه شهرداری یاسوج و گچساران باید حداقل 500 میلیون ، دهدشت 300 میلیون تومان و دیگر شهرداری های استان هم درصدی متناسب با اعتبارات دریافتی را صرف هوشمند سازی مدیریت ترافیک شهر کنند . چنانچه هر شهرداری اقدام نکند به میزان دو برابر این مبلغ از اعتبارات تخصیصی به آن ها کاسته می شود .
یاسوج شهر ارواح !
مانند همیشه بخش زیاد و مهمی از مباحث این نشست شورای ترافیک استان ، باز هم به مشکلات متعدد شهر یاسوج اختصاص داشت این در حالی است که شهردار یاسوج موجه یا غیر موجه ، در جلسه حضور نداشت !
حاجی زاده در این نشست با انتقاد شدید از عملکرد شهردار یاسوج ، گفت : یک مصوبه شورای ترافیک در مورد شهر یاسوج را پیدا کنید که شهردار عملیاتی کرده باشد ! 4 قوطی رنگ کار کردن که نمی شود عملکرد !
وی یاسوج را به شهر ارواح تشبیه کرد و افزود : شب از هر طرفی وارد شهر می شوید مسیرها تاریکی مطلق است به گونه ای که احساس می شود وارد شهر ارواح شده ای ! اینجا یک شهر توریستی است و اصلا پذیرفتنی نیست که اینگونه تاریکی مطلق حاکم باشد . (لازم به توضیح است حاجی زاده به اداره برق هشدار داد که از همین امشب همه ورودی ها باید روشنایی ان ها تکمیل شود )
وی با ادامه انتقاد خود از شهردار یاسوج ادامه داد : شهرداری یاسوج حتی یک روکش آسفالت درست هم انجام نداده است ! زیر ساخت روشنایی را هم نمی تواند انجام دهد ؟
حاجی زاده گفت : از شهرداری زیرساخت نمی خواهیم حداقل به زیباسازی و روشنایی شهر رسیدگی کند ! این درد دل ها را ما به کی بگوییم ؟!

یاسوج شهر ارواح ! / در همچنان بر همان پاشنه می چرخد ! / ماجرای پروژه پر طمطراق !

سرانجام طرح های رفع ترافیک یاسوج !
در این نشست به برخی مباحث و مشکلات مربوط به شهر یاسوج که عمدتا عاملی برای گسترش گره های ترافیکی شده اند پرداخته شد از جمله پل چهارم ، طرح ساماندهی رودخانه بشار ، عدم روشنایی معابر و ورودی ها و بسیاری از مشکلات ریز و درشت دیگر !
 حاجی زاده با اشاره به این نکته که بخشی از ترافیک شهر یاسوج مربوط به سرویس مدارس است ، گفت : باید در خصوص سرویس مدارس انچه که توافق شده است اجرا می شد که اگر انجام می شد این مشکلات را نداشتیم .
وی بخش دیگری از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج را مربوط به عدم ساماندهی رودخانه بشار عنوان کرد و افزود : در این زمینه بارها جلسه برگزار شد و تاکید شد که طرح جامع ساماندهی رودخانه بشار نهایی شود اما همچنان هیچ خبری از این طرح نیست .
حاجی زاده ادامه داد : در شهرهایی مانند اهواز که رودخانه از شهر می گذرد با ساماندهی اطراف آن ، علاوه بر ایجاد معابر و جاده های متعدد که منجر به رفع مشکل ترافیک شده است ، تمام هزینه های شهرداری را از طریق درآمدهای حاصل از اماکن پیرامون آن تامین می کنند اما در شهر یاسوج هنوز طرح جامع ساماندهی رودخانه بشار ارائه نشده است !
وی انتقاد شدیدی از عملکرد شهرداری در خصوص پل چهارم داشت و افزود : این نمی شود که یک پیمانکار 2 درصد پایانی پروژه را انجام ندهد که شاید بتواند پول بیشتری بگیرد ! یک سال است که شهرداری ما را برده و با نمایش بلدوزر و لودر گفته که به زودی پل به بهره برداری می رسد اما هنوز این کار نشده است !
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : پل چهارم داد همه را درآورده است به گونه ای که دیگر نمی توانیم به مردم وعده افتتاح بدهیم ! ضمن اینکه پل هم افتتاح شود کجا باید مسیر ادامه پیدا کند وقتی اتصالات جاده ای به پل هنوز کار نشده است .
وی افزود : مشکل اساسی پل چهارم سهل انگاری های شهرداری است وگرنه چه دلیلی دارد این پل افتتاح نشود ؟ مشکل اصلی این پل عملکرد خود شهرداری است که نمی تواند با اقتدار کار را انجام دهد !
حاجی زاده ادامه داد : قرار نیست پیمانکار برای ما تعیین تکلیف کند ! پیمانکاری که اینگونه در به پایان رساندن کار تعلل و اذیت می کند باید نسبت به سهل انگاری وی اقدام قانونی صورت گیرد !

یاسوج شهر ارواح ! / در همچنان بر همان پاشنه می چرخد ! / ماجرای پروژه پر طمطراق !

پروژه پر طمطراق !
معاون امور عمرانی استاندار به ییک دیگر از پروژه های مهم در رفع ترافیک شهر یاسوج اشاره کرد و گفت : تقاطه تنگ مهریان در ابتدا با یک تبلیغات پر طمطراق کلنگ زنی شد اما در عمل هیچ کاری روی ان نشده بود .
وی انتقادی هم از برخی رسانه کرد و ادامه داد : چرا پس از کلنگ زنی و غیر فعال بودن پروژه رسانه انتقاد نکرد اما اکنون که کار شروع شده انتقاد می کنند که چرا به پیمانکار پول نمی دهید ؟! رسانه باید پل بین مردم و مسئولین باشد نه پل بین پیمانکار و مسئول !
حاجی زاده افزود : اما پس از محرز شدن سهل انگاری پیمانکار و تهدید به اعمال قانون وی پای کار آمد و اکنون پیشرفت بسیار خوبی دارد اما باید کار به صورت جدی ادامه پیدا کند ! که البته اعتبارات ان مشترک با پروژه جاده اقلید است .
وی به پل بنسنجان هم اشاره کرد و گفت : با توجه به نقش این پل برای روانسازی ترافیک ورودی و خروجی شهر 200 میلیارد برای ان اختصاص داده شده است .
نقاط حادثه خیز
حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد : بخش دوم پل سوم هم اعتبار دارد و هم تخصیص که لازم است راه و شهرسازی به جد پیگیر سرانجام آن باشد .
وی ادامه داد : اعتبارات بسیار خوبی برای رفع نقاط حادثه خیز اخذ شده است خصوصا برای دو جاده یاسوج به اصفهان و یاسوج به شیراز که لازم است دستگاه های متولی در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند .
حاجی زاده افزود : یاسوج منطقه سردسیر است و باید از قبل از بارش ها اقدامات انجام شود و هر گاه اعتباری تامین شد مدیران کار را شروع کنند و منتظر تخصیص نباشند که مانند سال های قبل بحث برگشت اعتبارات مطرح شود !
وی در خصوص اعتبار تخصیص داده شده برای گچساران گفت : این اعتبار برای احداث باند دوم کمربندی گچساران است و حق استفاده از این اعتبار در جای دیگر وجود ندارد .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
شهرداری یاسوج تعطیله یاسوج فقط به اسم شهردار دارد قطعا تاوان این کار را شورای ضعیف شهر در دنیا و آخرت خواهند داد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار