رئیس مرکز بهداشت بویراحمد بر لزوم رعایت موضوعات بهداشت برای پیشگیری از آنفولانزا تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 10 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد به ضرورت رعایت موارد بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: اگر در مدارس علایم سرماخوردگی در دانش آموزی مشاهده شود باید از دانش آموزان دیگر جدا شوند تا دامنه قدرت سرایت آن کاهش یابد.

نیازی افزود: با شیوع و گسترش آنفولانزا لازم است واکسن این بیماری تزریق شود تا در صورت ابتلا به آن، شدت و آثار بیشتری از بیماری مشاهده نشود. 

 

بهنام نیازی بیان کرد: شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است.

وی اضافه کرد: دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است؛ زیرا ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس است.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: افراد درصورتی‌که دچار آنفلوانزا شدند باید در منزل استراحت کنند، از تماس نزدیک با دیگران خودداری کرده و به طور حتم از ماسک یک‌بارمصرف استفاده کنند.

 

وی هشدار داد: افرادی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارند، گروه‌های خاص مانند کودکان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی که دارای بیماری نقص ایمنی هستند ضروری است واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق کنند.

 

نیازی گفت: آنفلوانزا گلو، بینی و ریه را درگیر کرده و ازآنجایی‌که این ویروس نسبت به سرما مقاوم است در فصل های سرد سال منجر به ایجاد بیماری می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تفاوت بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا برای بسیاری از افراد غیرقابل تشخیص است افزود: آنفلوانزا علائمی شدیدتر از سرماخوردگی داشته و با تب، سردرد و درد بدن همراه است و احساس خشکی یا زخم در گلو، بی‌اشتهایی، خستگی و سرفه خشک از علائم این بیماری است.

 

بهنام نیازی بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزا سرعت انتشار بالایی دارد از این‌ رو افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند نباید در مکان‌های عمومی رفت‌وآمد کنند زیرا می‌توانند تعداد زیادی از افراد جامعه را مبتلا کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه استفاده از سرم  و آنتی بیوتیک سبب کاهش بیماری  نمی شود، گفت: بیماری ویروسی باید دوره درمان را سپری کند،  سرم و آنتی بیوتیک کاربرد درمانی ندارد. 

 

وی به توزیع کیت های تشخیص آنفولانزا در تمامی مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد:  در مناطق روستایی که مراکز بهداشت وجود دارد نیاز به مراجعه به شهرها برای انجام آزمایش آنفولانزا نیست. 

 

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با بیان اینکه در بویراحمد افراد زیادی به آنفولانزا مبتلا شدند، ادامه داد: این بیماری تحت  کنترل است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
رعایت نظافت وشستن دست هاوپوشیدن لباس گرم بهتربن روش برای جلوگیری ازآنفوآنزا هست ،توی روستا سرویس بهداشتی بیرون ازخانه میرن داخل عرق میکنند،نسان بیرون سردیادمیخورنددوهوامیشند،بایدبنیادمسکن وام خانه بدهندچون خودم اصفهان زندگی میکنم میرم بویراحمدتا۲۰ روزمریضم واقعا مسئولین به دادشون بایدبرسند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار