دبیر علمی هجدهمین همایش اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان، گفت: براساس مطالعات در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد کوتاهی قد، کم وزنی و لاغری شیوع بالایی دارد که ناشی از سوء تغذیه است.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲ 13 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ایرنا نوشت :محمد تقی حسینی طباطبایی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در بیمارستان کودکان مفید برگزار شد، افزود: سوء تغذیه در استان‌های محروم کشور نگران کننده است و، چون رشد مغزی کودکان در ۶ سالگی اتفاق می‌افتد، به همین دلیل تغذیه درست و سالم نقش مهمی دارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در حال حاضر کمبود آهن و ویتامین «آ» در کودکان و زنان باردار بسیار شایع است و سوء تغذیه شاخص‌های سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: شاخص‌های سلامت کودکان کشور در مقایسه با کشور‌های منطقه خوب است، اما در مورد تغذیه کودکان دچار چالش و نبود برنامه ریزی هستیم و باید فکری اساسی برای این موضوع شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه اکنون مرگ و میر نوزادان در کشور ۹ در هزار موارد تولد و کودکان ۲۰ در هزار نفر است، ادامه داد: فوتی‌های ناشی از بیماری‌های عفونی کاهش یافته، اما مرگ و میر‌های متاثر از بیماری‌های قلبی و تصادفات افزایش یافته است.

به گفته دبیر علمی هجدهمین همایش اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان، کشور از نظر بهره مندی از پزشکان برجسته و پیشرفت‌های درمانی در شرایط مناسبی قرار دارد، اما به دلیل وجود مشکلات، اکنون مهاجرت دانش آموختگان رشته‌های پزشکی و پرستاری نگران کننده است و ممکن است در سال‌های آینده با مشکلاتی مواجه شویم؛ از این رو باید نیرو‌های خود را به عنوان سرمایه‌های اصلی جامعه حفظ کنیم تا در آینده از هند و پاکستان پزشک نیاوریم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
خداوند لعنت کند حاکمان نادان کشور را که غارت کردند ازجیب بچه های ایرانی به نفع حسن نصرالله لبنانی وفلسطین وعراق سوریه ولبنان وووو و الان بچه های ایرانی سوتغذیه دارن واما پیش خودشان همه چی گل وبلبل است تف برشرفشان وخدالعنتشان کند که با افکار پوسیده مردم ایران را به این حال وروز وبدبختی دراوردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
همین سطحی نگری امثال جنابعالی باعث شد تا افرادی مثل روحانی و خاتمی و این دست افراد بر گرده مردم حاکم شوند و الان وضعیت کشور اینجوری بشه
آخه اونی که دست حاکمان بود امنیت و بخش نظامی و تکنولوژی است که الان در لبه تکنولوژی دنیا قرار داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار