استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در مرکز کهگیلویه و بویراحمد با مشکل زمین مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 16 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر ایجاد مشاغل خانگی گفت: اشتغال پایدار در استان مهم است و اگر اشتغال خانگی پایدار ایجاد شود کار بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دبیرخانه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال خانگی پایدار ورود کند و در این زمینه از تجارب بخش خصوصی بهره‌مند شود، افزود: در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند در آینده نزدیک به همراه مدیران این وزارتخانه به استان سفر می‌کنند، لذا در فرصت باقیمانده نیازمندی‌ها و خواسته‌های استان برای ارائه احصاء شود.

وی بیان کرد: استان از سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های زیرمجموعه وزارت رفاه بی‌بهره است که اولین مطالبه استان سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها است که دنبال می‌کنیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای افزایش تولید و بهره‌وری بخش اقتصادی گفت: بهره‌وری بدون دانش‌بنیان‌ها ممکن نیست، به همین جهت از مجموعه اعتبارات استانی ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفتیم، ضمن اینکه سپاه هم به موضوع مهم دانش‌بنیان‌ها ورود کرده است.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: در یاسوج و باشت با مشکل زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مواجه بودیم البته چون باشت متقاضی زیادی نداشت به گچساران انتقال دادیم و در حال حاضر تنها یاسوج دچار مشکل  است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رفع این مشکل، کار خرید زمین در دستور کار قرار گرفت و علی‌رغم اینکه گروهی از وزارت راه و شهرسازی به استان آمدند اما زمین خریداری نشد و به دنبال خرید زمین از بخش خصوصی برای طرح نهضت ملی مسکن هستیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی از شهر یاسوج هستند، افزود: عملیات احداث مسکن در چند نقطه از یاسوج آغاز شده اما همچنان نبود زمین از موانع پیش‌رو است که امیدواریم به کمک بخش خصوصی رفع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خواستار تشکیل پنجره واحد برای اخذ استعلام‌ها و مدیریت زمان شد و عنوان کرد: علاوه بر تشکیل پنجره واحد، اقتصاد و دارایی می‌تواند به عنوان دبیرخانه انتخاب و با تأیید دستگاه‌های نظارتی، مرجع استعلام باشد تا استعلام‌های متعدد دستگاه‌ها و بانک‌ها زمان را از تولید کنندگان نگیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
خانه برای لبنان وفلسطین مجانی میسازند با پول ایرانی ونفت ایرانی وایرانی بدبخت پیر شده عمر وجوانی ومیان سالی اش تمام شده وهنو آواره وبی سرپناه .مصالح ساختمان انقدر گران شده ک نه مردم ونه پیمانکار ونه هیچ کس دیگر نمیتواند خانه بسازد مگر معجزه شود واین حاکمان نالایق صندلی ها را به عاقلان دهند .ادمی ک گفت اقتصاد خر است عاقبت مردمانش از این بهتر نمیشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار