کم‌ کاری بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد در جذب تسهیلات اشتغال به بانک مرکزی اعلام می شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 18 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان، چنانچه اقدامی موثر در جهت جذب تسهیلات اشتغال صورت نگیرد کم‌کاری سیستم بانکی به بانک مرکزی گزارش خواهد شد.

سید احسان عسکری در نشست شورای هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در سال جاری سهم استان از اعتبارات تبصره ۱۶، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال این میزان اعتبار جذب و صرف ایجاد اشتغال جوانان بیکار شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متاسفانه آمار بیکاری در استان بالا است و مردم از حوزه اقتصادی و مدیران بانکی در این زمینه گلایه دارند.

 

عسکری با اشاره به عملکرد مدیران بانکی در جذب تسهیلات ماده ۱۸، عنوان کرد: سال گذشته علی‌رغم همه تلاش‌ها برای جذب اعتبارت تبصره ۱۸، استان در میان استان‌های با عملکرد قابل قبول نبوده اما امسال هیچ عذر و بهانه‌ای برای عدم جذب منابع پذیرفتنی نیست.

 

وی ابراز داشت: چهار بانک سپه، ملی، کشاورزی و صادرات عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال به کمیته امداد داشته اند.

 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج بدون محدودیت منابع و مصارف حدود ۹۰ درصد تسهیلات را پرداخت کرده اند و تا پایان شهریور ماه پرداختی تسهیلات ازدواج ۶۸ درصد بوده که رقم قابل قبولی است.

 

عسکری تصریح کرد: حوزه اقتصادی به عنوان یک تیم باید برای توسعه استان تلاش کنند بنابراین عملکرد حوزه اقتصادی سنگین‌تر از گذشته زیر ذره‌بین است، لذا از هیچ تلاش و کوششی برای توسعه بخش اقتصاد نباید غاقل شویم.

 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در وهله اول اشتغال و در مرحله دوم ازدواج دو امر مهم است که سیستم بانکی نباید از پرداخت تسهیلات در این حوزه غافل شوند که در صورت کم‌کاری برخورد جدی می‌شود و به مسئولان مربوطه در مرکز هم اطلاع خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار