مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد : واژه معلم پر معناست و وفادار ترین قشر به انقلاب و نظام و ایران معلمین هستند .
کد خبر: ۱۰۷۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ 19 November 2022

جلسه توجیهی و توانمد سازی مدیران و معاونین آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد با حضور مدیر آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کورش دلشاد در این جلسه گفت : بعد از چهل سال در بیانیه گام دوم انقلاب که یک نقشه راه می‌باشد ، رهبری به دست آوردهای انقلاب پرداخته و در ادامه نقشه راه را ترسیم فرموده و در این بیانیه هفت اصل را توصیه نموده اند اولین توصیه علم و پژوهش میباشد و دومین توصیه معنویت و اخلاق میباشد که ما در آموزش و پرورش حتما توجه ویژه داشته باشیم .

دلشاد ادامه داد : واژه معلم پر معناست و وفادار ترین قشر به انقلاب و نظام و ایران معلمین هستند .
کورش دلشاد افزود : ما اگر به گذشته برگردیم می بینیم از کمترین امکانات برخوردار بودیم به گونه ای که در تمامی زمینه ها نمی‌توانیم مقایسه داشته باشیم .
 دلشاد افزود : کار در حوزه آموزش ابتدائی سخت است ما باید نگاه خود را به مدرسه عوض کنیم و مدرسه را به عنوان یک کانون نگاه ویژه داشته باشیم چرا که مدرسه یک فضای علمی پژوهشی تحقیقی و تربیتی و آموزشی است.
وی  بیان کرد : در مدرسه با تربیت انسان سروکار داریم و ظیفه سنگینی بر دوش ما است که باید انسانی را تربیت کنیم که وطن پرست ، دارای تعهد و تخصص باشد. باید دانش آموز مسئولیت پذیر و امانت دار و توجه به حقوق شهروندی داشته باشد اگه توجه ما نسبت به تربیت در مدرسه نسبت به دانش آموز اینگونه بود وظیفه خود را در بحث پرورش و آموزش آنها انجام داده ایم .
وی با اشاره به ویژگی های یک معلم تاکید داشت : معلم حتما باید دارای آراستگی و وارستگی و دانش سازمانی باشد . قدرت تعامل مدیر در مدرسه بالا و خود عامل به عمل باشد .
وی در پایان تصریح نمود: مدیر باید رهبر گونه در مدرسه عمل کند.
معاون آموزش ابتدائی آموزش و پرورش بویراحمد در این جلسه توجیهی گفت: معلمین نقش بسیار مهمی در آموزش و پرورش دارند، معلم شدیم چرا که این شغل را دوست داشته ایم . در واقع مسیر توسعه هر کشوری از آموزش و پرورش می‌گذرد.
سید عباس عظامی افزود: نهاد مدرسه مهم‌ترین نهاد اجتماعی هر جامعه و مدرسه دارای ارکانی است که مدیر اولین رکن مدرسه محسوب و حسن اجرای مسائل آموزشی در مدارس به عهده مدیر مدرسه است
مدیر مدرسه باید دارای برنامه مدون باشد که در طول یک سال تحصیلی قابلیت اجرایی داشته باشد.
عظامی ادامه داد : مدیران مدارس ابتدایی در مسائل آموزشی با هم دیگر تعامل داشته باشند ، برای نیروهای جدید الاستخدام در مدارس کارگاه‌های آموزشی برگزار نمایید.
وی با اشاره به خصوصیات یک مدیر مدرسه اظهار داشت : شیوه برخورد مدیر با همکاران خود در مدرسه و اولیا دانش آموزان در خور شان معلم و تمام فعالیتهای مدیر در مدرسه باید به صورت مستند باشد 
عظامی در خصوص سرگروههای آموزشی ابراز داشت : مدیران و‌ معاونین مدارس باید همکاری و هماهنگی های لازم را با سرگروههای آموزشی  داشته باشند. 
وی در پایان در خصوص کمبود معلم در مدرسه در بعضی مواقع که حالت اضطراری پیش می آید اظهار داشت : معاونین آموزشی وظیفه دارند کلاس درس را اداره تا هیچ کلاسی از مدرسه بدون معلم نباشد .
وی در پایان گفت : پذیرای تمامی پیشنهادات و انتقادات معلمین هستیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار