با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آیین تودیع و معارفه رییس آموزش وپرورش دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ 19 November 2022

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، فریدون فاطمی‌زاده در آیین معارفه خود به عنوان مدیر آموزش وپرورش دهدشت اظهار کرد: هشت سال قبل در همین مکان تودیع شدم و گفتم بنا ندارم در کهگیلویه مسئولیت بپذیرم، گرچه علاقه‌مند بودم در جای دیگری کار کنم اما گرفتن مسئولیت را به هر قیمتی درست و روا نمی‌دانم، حال تکلیف کردند برگردیم و در این جایگاه خدمت کنیم.
مدیر آموزش وپرورش دهدشت در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که نقدهای بسیاری از سیاست‌های اجرایی در این نهاد از خرد تا کلان دارم گفت: همه می‌گوییم آموزش وپرورش نیروی انسانی عظیم دارد اما همین نیروهای توانمند و آموزش وپرورش تا زمان اجرای تحول سند بنیادین به عنوان تولید کننده علم تلقی نمی‌شدند، اگر می‌خواهیم مدیر و کارآفرین درست تربیت کنیم همه این‌ها در دل آموزش وپرورش اتفاق می‌افتد و می‌طلبد نگاه ویژه به این نهاد مهم فرهنگی شود.
فاطمی‌زاده تصریح کرد: چون به متن اصلی آموزش وپرورش نپرداختیم و دنبال حاشیه بودیم متن از دست‌مان رفته است.
وی تعلیم و تربیت را یک فرایند و با بیان این که معلم مهم‌ترین رکن این فرایند است گفت: اگر نگاه ویژه به معلم شود که دغدغه معیشت نداشته باشد خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
فاطمی‌زاده بیان کرد: نگاه ما به رتبه‌بندی معلمان نگاه ویژه است و باید به سرانجام برسد.
مدیر آموزش‌‌ و‌پرورش دهدشت با بیان این که مافیای کنکور مسیر آموزش را تغییر دادند گفت: کنکور باعث شده درس‌های مهارتی نادیده گرفته شوند.
وی طبقه‌بندی مدارس را کاری نادرست عنوان و خاطرنشان کرد: چرا مدارس را سطوح‌ بندی می‌کنیم؟ این‌ها با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تناقض دارند؟ مدرسه باید هویت داشته و نه عنوان دیگر.
فاطمی‌زاده با بیان این که عدالت جوهره اصلی و آرمان اصیل انقلاب اسلامی و حکومت دینی است گفت: در آموزش وپرورش چه می‌کنیم؟ یک نگاه سرمایه‌داری و سرمایه‌سالارانه بر کارهای ما حاکم است و خود متوجه نیستیم، در حکومت اسلامی هستیم اما سیاست‌های غیراسلامی را پیش‌ می‌بریم.
وی با بیان این که چرا آموزش وپرورش دهدشت رتبه هفتم آموزشی در استان است اظهار کرد: ما که رتبه‌های خوب کشوری داشتیم چرا الان پسرفت کرده‌ایم؟ عوامل متعددی دخیل هستند، امروز شاکله اصلی را به هم ریخته‌ایم، معلم ادبیات را برای ورزش گذاشته‌ایم، معلم ورزش را برای مدیریت گذاشته‌ایم و... بعد توقع پیشرفت داریم؟
فاطمی‌زاده با بیان این که آموزش وپرورش دستگاه تخصصی است گفت: بگذارید هر کسی سر رسته اصلی شغل خود کار کند.
وی با بیان این که نگاه‌مان به مدیریت‌ها باید تغییر کند بیان کرد: اصلاح آموزش وپرورش دهدشت هزینه سنگین اجتماعی  دارد.
فاطمی‌زاده این را هم گفت که توقع زیادی از من نداشته باشید چرا که سال تحصیلی چندین ماه گذشته و نمی‌شود جایگزینی انجام داد اما کار را شروع می‌کنیم.
وی افزود: همه کمک کنیم برای آینده فرزندان خود، آموزش وپرورش را در مسیر خود حرکت بدهیم.
فاطمی‌زاده از دغدغه‌مندی امام جمعه دهدشت برای کمک به آموزش وپرورش تشکر کرد و گفت: جهت پیشبرد در کارها، از افراد صاحب‌نظر و کارگروهای تخصصی بهره خواهیم برد.
به گزارش فارس، در این آیین از زحمات فضل‌الله گنجی‌پور تقدیر و فریدون فاطمی‌زاده به عنوان رییس جدید آموزش وپرورش دهدشت منصوب شد، یادآور می‌شود بعد از بازنشستگی فضل‌الله گنجی‌پور آقایان محمد‌حسین جمشیدی و محمد جمالی چندین ماه سرپرستی آموزش وپرورش دهدشت را عهده‌دار بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار