انتقاد شدید معاون پلیس راهنمایی و رانندگی استان
معاون پلیس راهنمایی و رانندگی استان از عدم توجه به زیرساخت های روانسازی و کنترل ترافیک در برخی مناطق خصوصا شهر یاسوج به شدت انتقاد کرد .
کد خبر: ۱۰۷۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 20 November 2022

یکی از مشکلات همیشگی و پای ثابت بیان در نشست های ترافیکی استان مربوط به وضعیت ترافیک در شهر یاسوج است . ترافیکی که گاها چنان قفل می شود که ماموران مجبور به حضور فیزیکی و کنترل خودرو به خودرو برای بازگشایی گره های ترافیکی می شوند !
در آخرین نشست شورای کنترل ترافیک استان که به ریاست کیامرث حاجی زاده معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، برگزار شد ، گلایه و انتقادات بسیار شدید معاون پلیس راهنمایی و رانندگی از وضعیت ترافیکی شهر یاسوج و عدم همکاری دستگاه های مربوطه مطرح شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ اقبالی در این نشست با بیان برخی مشکلات در حوزه ترافیکی مرکز استان گفت : در کدام شهر بزرگ و مرکز استان شما می بینید که نیروهای پلیس به صورت حضوری و میدانی کار روانسازی ترافیک را به صورت روزانه و مداوم انجام دهند ؟
سرهنگ اقبالی افزود : متاسفانه به صورت روتین هر روز صبح و ظهر و حتی عصرها باید نیروهای پلیس به صورت فیزیکی در میادین حضور داشته باشند تا مانع از گره خوردن ترافیک و انسداد مسیر شوند .
اقبالی ادامه داد : بخش زیادی از این مشکلات مربوط عدم توجه به رعایت قانون در سرویس مدارس است که اگر این مهم مورد توجه قرار می گرفت بخشی از این مشکلات را نداشتیم .
وی افزود : چرا در این شهر برخی دستگاه ها پاسخگو و مسئولیت پذیر نیستند ؟ چرا شهرداری نسبت به رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت های ترافیکی شهر اقدام نمی کند ؟ چرا به مفاد کمیسیون ماده 17 توجه نمی شود ؟
سرهنگ اقبالی در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت چراغ های راهنمایی شهر هم اشاره کرد و گفت : اخیرا در چهار راه هلال احمر یک رنگ جدید اضافه شده است ، رنگ قهوه ای ! (اشاره به خرابی چراغ) واقعیت این است که من به عنوان یک پلیس موقعی که این چراغ راهنما را می بینیم خجالت می کشم !
وی ادامه داد : در این چراغ راهنما ترکیبی از رنگ ها را مشاهده می کنیم ، مگر تعمیر یک چراغ راهنما چقدر هزینه دارد که باید اینگونه شاهد خرابی آن و ایجاد ترافیک باشیم ؟
سرهنگ اقبالی گفت : میدان مقاومت در روزهای پنج شنبه و میدان جهاد در بیشتر مواقع روزهای هفته به طور کامل قفل می شود ! مگر پلیس چقدر توان دارد ؟ پلیس هم خسته می شود ! چرا در این میادین چراغ راهنما نسب نمی شود ؟
وی ادامه داد : برخی میادین شهر مانند میدان انقلاب به یکی از بزرگترین معضلات ترافیکی شهر تبدیل شده اند ! شما ببینید در کجای جهان ، میادینی با این حجم ترافیک اینگونه بزرگ هستند ؟
اقبالی ادامه داد : میدان بزرگ در شهرهای با ترافیک بالا جوابگو نیست . ما در شهرهای مختلف مانند اصفهان کار کارشناسی و بازدید داشته ایم . در این شهرها اکنون میادین را کوچک و حتی به چهار راه تبدیل کرده اند . چرا باید در شهر یاسوج برخی میادین اینقدر بزرگ باشند ؟
وی افزود : این چه شیوه مدیریتی ترافیکی است که ما باید همه پرسنل خود را روزانه بسیج کنیم که فقط سر میادین به صورت فیزیکی گره های ترافیکی را باز کنند ؟!
وی در پایان گفت : متاسفانه در شهر یاسوج نقاط زیادی وجود دارد که باعث ایجاد گره های ترافیکی می شوند و مشخص نیست که چه موقع باید این گره ها بازگشایی شوند .
لازم به توضیح است در این نشست شهردار یاسوج در جلسه حاضر نبود !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار