مدیر کل مدیریت بحران از برگزاری مانور آمادگی مقابله با زلزله در مدارس استان و 20 مدرسه شهر یاسوج به صورت هماهنگ برگزار خواهد شد .
کد خبر: ۱۰۷۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 21 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد علیرضا نیکروز در نشست هماهنگی برگزاری این مانور گفت : به منظور هماهنگی و آمادگی کامل دانش اموزان ، پرسنل مدارس و همسایگان و هم محلی های مدارس برای مواجهه با شرایط بحرانی این مانور برگزار خواهد شد .
نیکروز افزود : 8 آذر ماه این مانور به صورت هماهنگ در مدارس استان و 20 مدرسه شهرستان بویراحمد برگزار می شود که در این مانور تلاش می شود همه شرایط به صورت غیرمنتظره اما کنترل شده ایجاد تا میزان آمادگی مقابله با بحران سنجیده و نقاط ضعف شناسایی و در جهت رفع این نقاط برنامه ربزی شود .
وی ادامه داد : این مانور بیست و چهارمین مورد از مانوارهای مقابله با زلزله است که در سراسر کشور به صورت هماهنگ و با مشارکت دانش آموزان و مربیان مدارس برگزار می شود .
نیکروز گفت : به منظور ارتقا سطح اگاهی دانش اموزان در زمان مواجهه با شرایط وقوع زلزله ، این مانور به صورت گسترده برگزار شود .
مدیر کل مدیریت بحران استاندری افزود : 9 تیم متشکل از بازرسان مدیریت بحران استانداری ، هلال احمر و آموزش و پرورش برای نظارت و بررسی اجرای دقیق و موثر این مانور در 9 شهرستان تعیین می شوند .
نیکروز ادامه داد : 20 مدرسه در مرکز استان و در هر شهرستان هم 10 مدرسه مجری این مانور هماهنگ خواهند بود که نتایج آن خصوصا ارسال گزارش جامع از نحوه انجام اقدامات پیش بینی نشده پس از برگزاری از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد .

مانور مقابله با زلزله به صورت هماهنگ در مدارس استان برگزار می شود / نقش مهم همسایگان مدارس در بحران

وی گفت :  مطابق با دستورالعمل کشوری برگزاری این مانور ، مسئولان محلی باید فرایند های جامعه محور را مطابق با جزئیات مندرج در دستورالعمل ، اجرایی و گزارش جامعی را پس از برگزاری مانور ظرف مدت حداکثر دو ماه به دبیرخانه علمی " برنامه مدرس ایمن – جامعه تاب آور " مستقر در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ارسال شود .
نیکروز تاکید کرد :  این مانور به صو رت کاملا دقیق از سوی مدیریت بحران ، اموزش و پرورش و هلال احمر مورد نظارت و بررسی دقیق قرار می گیرد .
مدیر کل مدیریت بحران استانداری  افزود : ما در برگزاری این مانور دو وظیفه داریم یکی وظیفه تکلیفی که باید مانور را بر حسب وظیفه سازمانی برگزار کنیم و دیگری وظفه رسالتی است که بنابراین وظیفه باید در راستای هر چه بهتر برگزار کردن به نحوی که پس از پایان این مانور دانش مقابله با بحران و زلزله دانش اموزان افزابش یافته باشد ، اقدام کرده باشیم.
وی ادامه داد : فرمانداران همه شهرستان ها از طریق مدیریت بحران مطلع و برگزاری جلسات توجیهی و نحوه اجرای مانور را مدیریت می کنند .
نیکروز به نقش مهم همکاری ساکنین محل با مدارس در مدیریت بحران ها اشاره  کرد و افزود : یکی از اهداف مهم برگزاری این مانور هماهنگ شدن همسایگان مدارس جهت امدادرسانی اصولی و همکاری مناسب برای کمک به دانش آموزان و مربیان مدارس در زمان وقوع بحران است .
مدیر کل مدیریت بحران گفت : همسایگان مدارس در زمان وقوع بحران باید توجیه و آماده باشند که اگر نیاز به حضور و امدادرسانی ان ها بود چگونه در صحنه حاضر باشند .
نیکروز در پایان اظهار داشت : همه تلاش ها صورت می گیرد که این مانور در راستای تحقق شعار " مدرسه ایمن - جامعه تاب آور " اجرا شود.

مانور مقابله با زلزله به صورت هماهنگ در مدارس استان برگزار می شود / نقش مهم همسایگان مدارس در بحران

رئیس سازمان دانش آموزی استان هم در این نشست توجیهی و هماهنگی گفت : محورهای اصلی این مانور وزارت کشور ، آموزش و پرورش و صدا و سیما هستند اما دیگر دستگاه ها هم در این مناور مشارکت فعال خواهند داشت .
سید نظام مرادی افزود : بنابر دستور العمل ارسالی تاریخ و ساعت دقیق مانور به همه شهرستان ها اعلام شده ضمن اینکه کلیه دستگاه هایی که باید در این مانور حضور فعال داشته باشند مشخص و انتظار می رود که این دستگاه ها به صورت کاملا فعال و عملیانی در مانور حضور داشته باشند .
مرادی گفت : در اجرای مانور ، تمرین 6 اقدام مهم از جمله ، پناهگیری ایمن ، خروج اضطراری ، حمل مسدوم ، اطفاء حریق ، حضور در فضای باز در دستور کار قرار دارد .
وی افزود : در این مانور تاکید شده است که از انجام حرکات پر خطر اجتناب شود .
مرادی در پایان گفت  : به همه شهرستان ها دستور العمل ارسال شده است که انتظار می رود همه این شهرستان ها به صورت کاملا فعال در اجرای این مانور همکاری کامل داشته باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار