سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از هر ۱۰۰ زوج در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ زوج نابارور هستند.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 24 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: این آمار برای استانی با جمعیت ۷۱۳ هزار نفر، آمار بالایی است.

 

محمد مَلک‌زاده در ششمین کُمیته خانواده و جوانی جمعیت که با اظهار تاسف از آخرین آمار‌ ناباروری در استان کهگیلویه و بویراحمد،  بیان کرد: مُتاسفانه از مجموع جمعیت استان، ۲۰ درصد نابارور بوده که به وجود برگزاری جلسات متعدد، آمار فرزندآوری در استان مَطلوب نیست.

 

وی ادامه داد: آمار نگران کننده‌ای از زاد و وَلد در روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که به طور نمونه، در یکی از روستا‌های این استان که هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد ۲۴ نفر نازا هستند و البته نگران کننده‌تر از این آمار، آمارِ تولد در این روستا بود.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اظهار تاسف از آمار زاد و وَلد در این روستا، یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون در این روستا فقط پنج نوزاد به دنیا آمده است.

 

مَلک زاده با بیان اینکه موضوع خانواده و جوانی جمعیت، اولویت اول کشور است، گفت: آمار فرزندآوری در استان کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست و باید بررسی کنیم که سیاست‌های حمایت از جوانی جمعیت به خوبی اجرا شده یا خیر؟

 

وی آمار نگران کننده دیگری هم در این نشست علمی ارائه و تصریح کرد: آمار زنان نابارور ثبت شده در سامانه سیب استان کهگیلویه و بویراحمد طی سالجاری، ۲۰ هزار و ۷۴۷ نفر بوده و این در حالی است که آمار نازایی در مردان ارائه نشده و زنان نازای دیگری هم هستند که هنوز مراجعه نکرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار