با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش ؛
پویش ملی «بومرنگ» با هدف جذب کمک های ورزشی  به منظور اعتلای ورزش در مدارس در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 27 November 2022

برگزاری پویش ملی بومرنگ و همایش بزرگ معلمان تربیت بدنی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پویش ملی «بومرنگ»،به همت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش و همکاری سازمان بسیج دانش آموزی کشور و تشکل های دانش آموزی، با هدف تامین وسایل ورزشی برای استان های کم برخوردار، به میزبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سرکارخانم نجفی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش ،نماینده ولی فقیه در استان ،استاندار کهگیلویه وبویراحمد ، فرمانده سپاه فتح استان و سایر مسئولان کشوری و استانی در یاسوج برگزار شد.
آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در این مراسم، با اشاره به اهمیت این پویش و توجه به مدارس کم برخوردار، گفت: همه ما نیازمند ورزش هستیم اگرچه فرزندان ما در مدارس، نیاز ضروری به ورزش دارند.
وی گفت: باوجود همه فشارها و تحریم ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی، شاهد تلاش همه جریان های مختلف فکری، برای رفع مشکلات کشور و تلاش آنها برای پیشرفت و بالندگی کشور هستیم.

برگزاری پویش ملی بومرنگ و همایش بزرگ معلمان تربیت بدنی در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش دانش آموزان در پیشرفت کشور گفت: دانش آموزان سرمایه ایران ما هستند و لازم است با روش های صحیح و درست تربیت و آموزش ببیند چرا که با تحقق این امر، آینده ای درخشان خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: ادامه موفقیت آمیز در تحصیلات، نیازمند روحیه بالا، جسم سالم و با نشاط است چرا که دانش آموزی که بدنی تنبل و بدون تحرک داشته باشد، فکری تنبل نیز خواهد داشت.

برگزاری پویش ملی بومرنگ و همایش بزرگ معلمان تربیت بدنی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز  در این مراسم به نقش دانش آموزان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان باید به نحو مطلوب با فرهنگ و سیره شهدا و سرداران بزرگی همانند، سردار سلیمانی آشنا شوند.
معصومه نجفی پازوکی گفت: سردار سلیمانی‌ها زمانی که در سن نوجوانی و جوانی بود، حماسه‌ها آفریدند.

برگزاری پویش ملی بومرنگ و همایش بزرگ معلمان تربیت بدنی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیزدراین مراسم پویش ملی بومرنگ در سالن پوریای ولی یاسوج، با تشکر از متولیان"پویش ملی بومرنگ" گفت: برگزاری برنامه های شادی آفرین در جامعه یک ضرورت است.
سید علی احمدزاده بر ضرورت برگزاری برنامه های شادی آفرین در جامعه تاکید کرد و گفت: شادی و نشاط جوانان بخشی از آن در ورزش تحقق می یابد و ضروری است به شادابی و نیازهای جوانان و برگزاری مراسم های شادی آنان، توجه بیشتری شود.
وی گفت: شادی همراه با شئونات اسلامی در جامعه ما به شدت کمرنگ شده است و از طرفی مراسم ترحیم ما به مراتب شلوغ تر از مراسم های شادی برگزار می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از متولیان سازمان های مختلف استان درخواست کرد، برنامه ریزی برای برنامه های شادی آفرین در استان اقدام شود
احمدزاده با اشاره به شادمانی مردم برای پیروزی تیم فوتبال کشور گفت: مردم می توانند شادی را به جامعه تسری دهند چرا که معتقد هستیم با حضور و همراهی همیشگی مردم، اقدام های بزرگ و موفقیت آمیزی شکل می گیرد.

برگزاری پویش ملی بومرنگ و همایش بزرگ معلمان تربیت بدنی در کهگیلویه و بویراحمد

"پویش ملی بومرنگ" در مرحله اول در ۱۵ استان برگزار می شود

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در ادامه این برنامه، گفت:یکی از فصل های برجسته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به ساحت زیستی و بدنی است و در صورت عجین شدن ساحت بدنی با تفکر بسیجی، تبدیل به ساحت همگانی می شود.
مجتبی باستان با اشاره به راه اندازی این پویش ملی گفت، بسیج دانش آموزی با کمک معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معلمان و تشکل های دانش آموزی، با هدف تامین لوازم ورزشی برای مدارس کم برخوردار کشور، "پویش ملی بومرنگ" را راه اندازی کرده است.
وی با اشاره به هدف نامگذاری این پویش گفت: با وام گیری از آیه شریفه در سوره اسرا " إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِکُمْ اگر نیکی کنید به خودتان نیکی کرده اید"، اسم پویش را به نام "بومرنگ" نامگذاری کردیم چرا که بومرنگ یک وسیله ورزشی است وقتی پرتاب می شود به خود شما بر می گردد بنابراین اعتقاد داریم وقتی نیکی کنیم، آن نیکی به ما برمی گردد.
وی گفت: با شروع این پویش، در مرحله اول در ۱۵ استان، بیش از۹ هزار بسته ورزشی، برای مدارس عشایری، روستایی و حاشیه شهرها تامین شده است.
بوستان در ادامه به ناآرامی‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: تمام رسانه‌های معاند در صدد بودند که جوانان ما را از مسیر الهی و اسلامی انقلاب اسلامی منحرف کنند.

خاستگاه ورزش و تعلیم و تربیتی، آموزش و پرورش است
حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به سند تربیتی و بدنی اشاره شده و اگر ورزش و تربیت بدنی در آموزش و پرورش مورد توجه و جدیت قرار گیرد، آینده ورزش کشور مترقی و رو به رشد خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: خاستگاه ورزش و تعلیم و تربیتی، آموزش و پرورش است چرا که ورزش و تعلیم و تربیتی، مسیر را برای فکر و روح سالم در جامعه مهیا می کند.
وی با اشاره به ضرورت توجه به پرورش و ورزش و تربیت بدنی در مدارس، گفت: جایزه ورزش مدال نیست بلکه بهترین جایزه ورزش، سلامتی است. بنابراین هر چه میدان های ورزشی بیشتر باشد فضاها و شلوغی های بیمارستان ها و زندان ها کمتر خواهد بود.
عزت خواه گفت: پویش ملی بومرنگ با وحدت و همدلی وزارت آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی به منظور اعتلای ورزش مدرسه ای راه اندازی شده است.

لازم به توضیح در این پویش بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی بین شهرستان ها و مناطق استان توزیع شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار