استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سرمایه گذاری فرصتی طلایی برای تحول دامداری و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در منطقه است.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ 03 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده با اشاره به نشست با حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص توسعه سرمایه گذاری در استان به ویژه در حوزه دامپروی، افزود: این سازمان در استان‌های مختلف سرمایه گذاری کرده و در صنعت دامپروری به طور گسترده دام سبک با نژادهای مختلف تولید می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توافق کرده چنانچه استان همکاری لازم را با آن‌ها داشته باشد به طور گسترده در حوزه صنعت دام سرمایه گذاری می کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید پیگیری‌های لازم در خصوص تحقق این سرمایه گذاری از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان متولی حوزه مربوطه انجام شود.

وی با بیان اینکه این استان با توجه به وضعیت آب و هوایی و اقلیم مناسب، امکام سرمایه گذاری برای گاوداری بیش از سه هزار و ۵۰۰ راسی در آن وجود دارد، ادامه داد:  این مهم در مناطق دورافتاده استان اشتغال بسیاری دارد و سبب تحول منطقه می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان متولی حوزه دامپروری و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باید با الگو برداری از دیگر استانها از جمله استان قم که دارای "دام شهر" است از ظرفیت اقلیمی استان بهره کافی را ببرند.

دامپروران استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در اختیار دارند و امسال به دلیل کمبود علوفه طبیعی و بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی به شدت در تنگنای تغذیه دام‌های خود قرار گرفته اند.

از میزان تولید سالیانه ۹۶ هزار تن شیر و ۱۶ هزار تن گوشت قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ ۳۵هزار تن شیر و هشت هزار تن گوشت قرمز در مناطق عشایری به دست می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار