نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران استانی در مصلای یاسوج آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 05 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پارک علم و فناوری استان در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در زندگی مردم، گفت: در این نمایشگاه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان دستاورد‌های علمی و پژوهشی خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

محسن فرزین افزود: این نمایشگاه از امروز تا روز چهارشنبه در مصلی شهر یاسوج برپا است و مردم، دانشجویان و دانشگاهیان می‌توانند، دستاورد‌های پژوهشی و فناوری و مسائل مربوط به فن بازار را مورد بازدید قرار دهند.

رئیس سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به نظر شاید تأثیر مراکز دانش بنیان و کار‌های پژوهشی خیلی محسوس نباشد، اما وقتی پژوهش به فناوری و فناوری به نوآوری برسد و در اختیار مردم قرار بگیرد، آنگاه به اهمیت علم و پژوهش در سطح جامعه بیشتر پی خواهیم برد.

وی یادآور شد: هفته پژوهش امسال از دوازدهم آذر آغاز و تا هجدهم این ماه ادامه دارد و در این مدت، سه روز آن به نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار می‌پردازد.

فرزین گفت: در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری استان حضور خواهند داشت و ۳۳ شرکت در قالب ۶۶ غرفه در این حوزه در سطح نمایشگاه محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

وی افزود: به نمایش گذاشتن محصولات، نشان دادن اقتدار در حوزه پژوهش و فناوری و به نوعی ارتباط برقرار کردن با جامعه و مردم عادی است که با مشاهده این محصولات، ارتباط بیشتری با این حوزه پیدا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر به نمایش گذاشتن محصولات و برپایی غرفه‌ها، برنامه‌های جانبی نیز برگزار می‌شود.

افزون بر ۱۲ میلیارد ریال به طرح‌های پژوهشی استان اختصاص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: پیشران توسعه در هر کشوری علم و پژوهش و فناوری است. با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به قوانین بالادستی، بحث پژوهش و فناوری در قانون ششم توسعه بطور ویژه دیده شده است.

علی شهابی نسب افزود: امسال ۵۸ طرح پژوهشی به سازمان برنامه ریزی استان به عنوان دبیر کارگروه آموزش و پژوهش ارسال شد و با پالایش این طرح‌ها ۱۱ طرح به عنوان اولویت پژوهشی استان مصوب شد.

وی بیان کرد: امسال از اعتبارات هزینه‌ای استان حدود ۱۲میلیارد ریال به طرح‌های پژوهشی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اولویت‌های پژوهشی استان در حوزه‌های آب و کشاورزی، آفت بلوط و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ و هنر، صنایع دستی و گردشگری است.

به گفته مسئولان پارک علم و فناوری استان هم اکنون در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه فعالیت دارند، که از این تعداد ۱۶ شرکت در پارک استان، ۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند و تاکنون با استقرار ۲ واحد فناور در مرکز رشد کهگیلویه موافقت شده است.

واحد‌های فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان استان تاکنون حدود ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار