معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد خبرداد: 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: همزمان با هفته قرآن عترت ونماز از 15 تا 22 آذرماه مسابقات قران عترت ونماز مرحله آموزشگاهی در سطج استان برگزارمی گردد.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 09 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید بها الدین ملک حسینی با تبریک هفته قرآن، عترت و نماز گفت: قرآن کریم به عنوان کلام نورانی وحی جایگاه بالایی در جامعه اسلامی دارد و دستورات و آموزه های قرآنی نقش مهمی در هدایت و رستگاری بشر دارد.

وی بیان کرد: امسال در سطح وزارت آموزش و پرورش مسابقات مرحله آموزشگاهی با رویکردی جدید و متفاوت از سالهای قبل در بستر سامانه نورینو و با استقبال با شکوه و شوق انگیز دانش آموزان برگزار می گردد .

 

  رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با گرامیداشت وتبریک این هفته به دست اندرکاران و دانش آموزان، به فعالیت های صورت گرفته در راستای آموزش ، توسعه فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت ( ع ) در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اشاره و ابراز امیدواری کرد با فعالیت مراکز دارالقرآن و تلاش معلمان و ظرفیت مدارس، دانش آموزان با روخوانی و روانخوانی قرآن کریم بیشتر آشنا شوند.

لطف الله تقی پور به اجرای برنامه های متنوع در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش در هفته قرآن ،عترت و نماز اشاره کرد وگفت: فضا سازی قرآنی مدارس ، برگزاری محافل انس با قرآن ، برگزاری مسابقات مرحله آموزشگاهی ، برگزاری مسابقه همخوانی و مدیحه سرایی گروه های ویژه دارالقرآنها ، تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان فعال فعالیتهای قرآن عترت ونماز و شرکت گروهی دانش آموزان در نماز جمعه از جمله برنامه های هفته قرآن ،عترت و نماز است. 

تقی پور گفت: از شروع ثبت نام دانش آموزان تاکنون 77872نفر از دانش آموزان استان در سامانه نورینو در مسابقات ثبت نام کرده اند که شهرستانهای دنا ، لوداب ، عشایر ،چاروسا و لنده دراین عرصه پیشگام هستند ، و ثبت نام برای دانش آموزان تا پایان هفته قرآن امکانپذیر است.

وی با اشاره به اینکه پنج رشته مفاهیم قران ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، احکام و گقتمان مهدویت و انتظار بصورت کتبی و هماهنگ کشوری در سامانه نورینو برگزار می شود گفت: سایر رشته های آوایی بصورت شفاهی و حضوری در مدارس برگزار می گردد . 

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش وپرورش استان با اشاره به اینکه اولین آزمون هماهنگ کشوری رشته مفاهیم درروز 15 آذرماه برگزار گردید که 3500 نفر از مقطع متوسطه اول و دوم در این رشته شرکت که به نسبت جمعیت دانش آموزی جایگاه هشتم را داریم . 

تقی پور افزود: مسابقات متوسطه اول و دوم در هفته قران عترت ونماز برگزار و مسابقات مقطع ابتدایی در اواخر بهمن و اوایل اسفندماه برگزار می گردد 

وی همکاری و حمایت خانوادها و والدین برای شرکت فرزندانشان در مسابقات فرهنگی و مذهبی ت را ستودنی توصیف کرد .

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش وپرورش استان در پایان از زحمات و تلاش های شبانه روری مدیران ، معاونین ومربیان پرورشی مدارس ، روسا و معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان حوزه پرورشی بویژه کارشناسان قران عترت ونماز تقدیر و تشکر کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار