زنجیره تولید توزیع و بازار مصرف مرغ که پیشتر به دلیل نبود زیرساخت لازم در استان معیوب بود، هم اکنون در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 10 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری با اشاره به اینکه هر ساله، در مواقع کمبود مرغ، ۳۰ تا ۳۵ درصد مرغ مصرفی استان از استان‌های فارس، بوشهر و خوزستان تامین می‌شد، گفت: در راستای رفع این مشکل مزرعه مرغ مادر گوشتی، مزرعه پرورش ۲۵۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی، کشتارگاه و یک سردخانه مجزا در کهگیلویه و بویراحمد فعال است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه این مجموعه ها با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی هم اکنون در حال اجرا است و امید است بخش اعظم مشکلات تولید مرغ استان رفع شود.

زنجیره تولید تا مصرف مرغ در کهگیلویه و بویراحمد درحال انجام است

وی بیان کرد: ۲۲ واحد مرغداری راکد قابل احیا در استان وجود داشت که پنج مورد آن‌ها امسال به چرخه تولید بازگشتند و حدود صد هزار قطعه در آن‌ها پرورش داده می‌شود.

عسکری یادآور شد: زیر ساخت های ۱۷ واحد مرغداری راکد قابل احیا نیز فراهم شده، اما برای ساخت، تکمیل، تجهیز و بهسازی ماشین آلات به تسهیلات نیاز است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی به منظور فراهم کردن تسهیلات به ۱۷ مرغداری راکد قابل احیای استان انجام شده است، ادامه داد: امکان پرداخت تسهیلات به این واحد‌های راکد وجود ندارد، زیرا واحد‌هایی که پروانه بهره برداری دارند دیگر امکان دریافت تسهیلات ندارند حتی اگر برای بازسازی و احیا باشد.

عسگری گفت: استان در این زمینه با مشکل مواجه بود و مکاتبات زیادی با تهران انجام شد که چندان نتیجه‌ای نداشت.

عسکری اضافه کرد: جهاد کشاورزی، سیاستگذاری و برنامه ریزی ها را انجام می دهد و بانک آنها را اجرا می‌کند، این در حالی است که با وجود ارسال دستورالعمل وزیر، اما بانک‌ها از پرداخت تسهیلات خودداری می‌کنند.

میزان مصرف مرغ در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۸ تن مرغ گرم روزانه، هزار و ۷۵۰ تن مرغ ماهانه و حدود یک هزار تن سالانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار