مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۷ برابری اعتبار‌های حوزه راهداری استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ 10 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد عابد محمدی با بیان اینکه در سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۵۴۹ میلیارد تومان اعم از اعتبارات نقدی، اسناد خزانه، تهاتر بانکی، قیر و تسهیلات تبصره ۱۸ جذب شده است، گفت: باتوجه به اینکه اجازه برگشت اعتبار داده نشد، همه اعتبارات به طور کامل جذب شد، بطوریکه در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۷ برابر افزایش اعتبار داشته ایم.
او افزود: ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبارات استانی و مابقی حدود ۲۲۴ میلیارد تومان هم قیر بوده که به طور کامل جذب شده اند.
محمدی می‌گوید: امسال ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای استان سازمان مصوب شده که تاکنون بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان مازاد بر این از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجوز دریافت شده، به این معنا که مجموعا قریب ۳۰۰ میلیارد تومان تاکنون اعتبار از اعتبارات ملی به استان اختصاص پیدا کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین ۳ دستگاه ماشین آلات راهداری شامل؛ گریدر، بیل مکانیکی و برف خور از سامان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای استان گرفته شده که این مهم بی سابقه بوده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده و حدود ۵۲ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت شده و ۴۸ درصد دیگر باقی مانده است.
او گفت: قرار است همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تا پایان دولت سیزدهم (چهار ساله) از آسفالت برخوردار شوند.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد؛ در استان ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی، روستا‌های بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که هنوز آسفالت نشده اند.
محمدی با بیان اینکه در مدت ۹ ماه امسال حدود ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است، افزود: این اقدام در سطح کشور هم بی سابقه بوده و جزو استان‌های برتر در کشور است.
او می‌گوید: آسفالت این میزان راه روستایی از طریق اعتبار‌ها سال ۱۴۰۰ بوده و اعتبارات ۱۴۰۱ هنوز به استان تخصیص نیافته است.
محمدی اضافه کرد: موضوع تخصیص نیافتن اعتبار، سبب می‌شود برخی پروژه‌ها روند لاک پشتی داشته باشند.
او افزود: بیش از ۹ هزار تن قیر در اعتبارات ۱۴۰۰ و حدود ۴ هزار تن قیر از سهمیه ۱۴۰۱ در استان جذب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار