تغییر، شجاعت لازم دارد، سیاست­گذاران سیاسی و اجتماعی باید به این، به عنوان یک ظرفیت نگاه کنند و زمینه‌­های مشارکت آنها را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 06 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مسعود چرامین فعال فرهنگی و اجتماعی طی یادداشتی در مورد جامعه تحول خواه ایران از نگاه یک شروند نوشت:

 

« تحول­‌خواهی» مهم­ترین خصوصیت تغییرات است.

جامعه ایران امروزه بیش از پیش تحول­‌خواه شده است و این ظرفیت مهمی برای انجام برنامه‌­های توسعه‌­ای در کشوراست. اما در کنار این شجاعت اجتماعی و مطالبه­‌گری نوعی ترس از توسعه و تغییر نیز مشاهده می‌­شود.

در جوامع توسعه‌­یافته اصل بر تغییر و توسعه است ولی در جامعه ایران تغییر تنها در شرایط خاص وقتی فشار اجتماعی زیاد می­‌شود به ضرورت و یا به عنوان تاکتیک رخ می‌­دهد.

نهادینه نشدن تغییرات مثبت در جامعه ایران حداقل بر مبنای قانون اساسی کشور و حتی گاه حرکت در مسیری متفاوت با آن، باعث شده است جامعه آنها را گذرا و موقتی ببیندپویایی و تلاش خستگی‌­ناپذیر جامعه ایرانی برای دستیابی به گم شده خود، یعنی امنیت، آزادی، پیشرفت و معنویت از امیدهای من است. این تلاش‌­ها همراه با شجاعت و ترس است. ترس یک واکنش است ولی شجاعت یک انتخاب است.

تغییر، شجاعت لازم دارد، سیاست­گذاران سیاسی و اجتماعی باید به این، به عنوان یک ظرفیت نگاه کنند و زمینه‌­های مشارکت آنها را فراهم کنند.

فقر گسترده که منجر به محرومیت از امکانات اولیه رفاه و سلامت می­‌شود و فساد اداری و مالی که نه تنها ضد عدالت و جامعه ایرانی است، بلکه منجر به کنار زدن شایستگان و معامله پست‌ها در ازای توصیه­‌ها و سفارش‌ها و در نتیجه گسترش یاس و ناامیدی اجتماعی می‌­شود و جابه‌جایی شایستگان (متخصصان متعهد مسئولیت­‌پذیر) را با مشکل مواجه می­‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار