نشست بررسی اولویت‌های پژوهشی شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز با حضور دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج، دکتر آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و متخصصان مربوطه آب منطقه‌ای استان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ 08 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست گفت ؛ مسئولان نظام بر روی فعالیتهای دانش بنیانی و فعالیتهای تبدیل علم به ثروت و امور فناورانه به ویژه در وزارت علوم توجه خاص داده می‌شود.
وی ادامه داد؛ انتظار هست که دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت اطراف نهایت ارتباط را برقرار کنند تا از آن فرم آموزش و پژوهش بنیادی صفر خارج بشوند و بتوانند به دانشگاهی نافع و تاثیرگذار تبدیل بشوند.
دکتر بهادر کرمی افزود؛ سالیان سال است که دانشگاه های صنعتی و دانشگاه‌های کشور در این زمینه گام‌های را شروع کردند.
 
رئیس دانشگاه یاسوج همچنین اشاره ای به درآمد طرح های فناوری و پژوهشی دانشگاه شریف تهران کرد افزود؛ در جلسه ای که اخیرا در تهران داشتیم، آماری از دانشگاه شریف منتشر می‌شد که حقیقتا من که بعنوان یک مسئول دانشگاه باعث افتخار و مباهات بود،صحبت از ۶۰۰ میلیارد درآمد اختصاصی حاصل از طرح های فناوری و طرح‌های قراردادهای پژوهشی بود.
دکتر کرمی در ادامه نیز گفت؛ یعنی دانشگاه شریف  به تنهایی تقریباً معادل کل دانشگاههای کشور قرارداد پژوهشی دارد.   
وی ادامه داد؛ وزیر محترم صمت در صحبتی که با معاون پژوهش و فناوری صمت داشتند، طرح‌هایی را شروع کردند که دقیقاً در راستای مصوبه دولت در رابطه با جهش تولید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بود و بسیاری از طرح‌ها و حوزه های عملیاتی و تحقیقاتی و کاربردی را داشتند  که دانشگاه های مختلفی مثل دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تبریز و... هر کدام یک حوزه ای را به عهده گرفتند و کار می کردند ولی ما به علت دوری از مرکز به این امکانات و این حوزه های تحقیقاتی دسترسی نداریم.
 
رئیس دانشگاه یاسوج با تقدیر از پیگیری های مدیرعامل آب منطقه‌ای اظهار کرد؛ دکتر مصلح یکی از مراکزی است که می تواند از این جهت دانشگاه را در کارهایشان حمایت و سهیم کند.  
 
دکتر داوود الهامی فر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج نیز ضمن درخواست از مدیران آب منطقه‌ای در واگذاری طرح های پژوهشی خود به اساتید دانشگاهی عنوان کرد؛ انتظار داریم که در شرکت آب منطقه‌ای از تخصص همکاران ما که واقعا فعال و برای اولویت های پژوهشی در این استان دغدغه دارند و انتظار می‌رود که اعتماد کنند و  طرح های پژوهشی شان را به همکاران ما واگذار کنند و ما  نظارت داریم که با بهترین کیفیت کارها انجام بشود که  خروجی خوبی برای استان داشته باشد و در نهایت استان بتواند از کارهایی که در حوزه خاص موضوعی انجام میشود و بهره کافی را ببرد.
 
در پایان این جلسه رئیس دانشگاه یاسوج از دکتر آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل بعمل آورد.

نشست تخصصی بررسی اولویت‌های پژوهشی استان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار