عملیات نصب 14 المان جدید شهری در یاسوج آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸ 09 January 2023

این المان ها که در اولین دوره سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شهر یاسوج با حضور هنرمندان مطرحی از سراسر کشور اجرا شده اند،  پس از رنگ آمیزی و جانمایی توسط کارشناسان سیما و منظر و با مشاوره گرفتن از هنرمندان مطرح هم استانی، در 14 نقطه شهر یاسوج نصب خواهند شد.

در روز نخست این عملیات، المان (مرد چوپان و بز) که نمادی بومی و محلی استان است و نشانه ای از پیوند عاطفی دیرینه  و مهربانی مردم این دیار با حیوانات است نصب شد.


همچنین المان (انسان معاصر)  که نشان دهنده ای پیچیدگی های ذهنی انسان امروزیست و لایه های مختلف از ذهنیت های یک انسان را در سبکی مدرن به معرض نمایش می گذارد، نیز امروز نصب شد.

گفتنی است 12 اثر دیگر شامل (سازه معماری ایرانی اسلامی)؛(سازه گنبدی برگرفته از معماری اسلامی ایرانی کویر)؛  (حجم معماری ایرانی)  ؛  (فرم معماری محراب) ؛ (فرم انتزاعی پرواز) ؛ (مرد عشایر)  ؛  (مرد چشم انتظار)  ؛  (اسب)؛  (انسان متفکر)؛  (بادگیرها) و (خرس درختی) دیگر آثار تولید شده در اولین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شهر یاسوج هستند.

عملیات نصب این المان ها ادامه دارد و با اجرای این 14 در کار در نقاط مختلف شهر یاسوج،  فضای شهری رنگ و بویی تازه خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار