سرپرست اداراه کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت آب و هوایی ناشی از سیستم بارشی وارد شده به استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 09 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی کرمی در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، افزود: یک سیستم بارشی از لحظاتی قبل استان را با ابری شدن تحت تاثیر خود قرار داده که این سیستم فعالیت بارشی خود را از ساعات آینده آغاز کرده و تا بعد از ظهر روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
کرمی ادامه داد: از روز شنبه هشدار نارنجی برای آغاز بارش برف و باران در استان صادر شده که اکنون با ورود سامانه احتمال پیک و شدت بارش‌ها در سه شهرستان چرام، باشت و گچساران وجود دارد.
وی اظهار داشت: شاید این سیستم به اندازه سیستم قبل بارش به همراه نداشته باشد، اما بارش شدید برف خصوصا در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها می‌تواند باعث اختلال و کندی تردد در مسیر‌ها شود.

توصیف سیستم بارشی وارد شده به استان / سه شهرستان پیک بارش ها / به روزهای برفی خوش آمدید

فرمان فرامین، کارشناس اداره کل هواشناسی هم در این نشست با اشاره به فعالیت سامانه قبل گفت: در بارش‌های چندروز قبل به دلیل ورود یک سیستم گرد و غبار عملا ان انتظار بارشی که داشتیم محقق نشد کمی کمتر از انتظار بارش داشتیم.
فرامین در تشریح جزئیات فعالیت این سامانه بارشی اظهار داشت: ساختار سیستم پیش رو هم سودانی با ماهیت گرم است، اما با توجه به این نکته فعلا جو استان متاثر از یک سیستم سرد است نهایتا شاهد ریزش برف خواهیم بود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم وضعیت ریزش برف در استان را تشریح کنیم اینگونه باید بیان کرد که برف در مناطق سردسیر خواهد بود، مناطق کوهستانی حتما شاهد بارش برف خواهند بود، در بحث شهری و روستایی با توجه به عدم وجود گرمایش محیطی حتما روستا‌ها شاهد بارش بیشتر خواهند بود و در خصوص شهر‌هایی که با یقین می‌توان گفت شاهد بارش برف هستند، مارگون و سیسخت حتما برفی هستند و شهر یاسوج هم احتمالا امشب شاهد بارش برف خواهد بود، اما در ادامه و در ساعات پایانی فعالیت سامانه مجددا بارش به صورت باران خواهد بود.
فرامین به نکته مهم دیگری اشاره کرد و افزود: آنچه که مسلم است پس از پایان کار این سیستم حتما در روز پنج شنبه شاهد کاهش شدید دما تا منفی ۱۰ درجه در برخی نقاط و یخبندان خواهیم بود که بخشی از این یخبندان نتیجه ریزش یک هوای سرد در کل کشور خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار