مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی ورود سامانه بارشی به استان از امشب دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش کامل باشند.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 09 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک‌روز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، گفت: در پی اعلام ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی از امشب تا فرداشب سامانه بارشی وارد استان می‌شود و شاهد بارش برف و باران در همه مناطق استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هواشناسی در همین خصوص هشدار سطح نارنجی صادر کرده بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم تاکید کرد.

وی با ابراز نگرانی از کنده کاری که در بلوار قرنی شهر یاسوج توسط بنیاد تعاون فراجا انجام شده، گفت: برای این اقدام که تهدیدی برای مرکز استان است چاره‌اندیشی شود.

نیک‌روز با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی برای پیش‌بینی و پیشگیری از بحران استفاده کنیم، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز نظارت لازم را داشته باشند تا در ایام بارش‌ها موردی از قطعی گاز، آب و برق مردم را شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه در بارش‌های گذشته تنها یک مورد بیمار اورژانسی در منطقه رودریش داشتیم که توسط اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی انتقال داده شد، از همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی خصوصا اورژانس قدردانی کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعطیلی مدارس به دلیل بارش برف گفت: ستاد بحران پس از گزارش‌گیری از همه مناطق استان خصوصا مناطق سردسیری در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری می‌کند لذا مردم تعطیلی مدارس را از طریق خبرگزاری‌ها، صدا و سیمای مرکز استان و سایت‌های معتبر پیگیری کنند.

وی از جهاد کشاورزی خواست تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی اندیشیده شود، ضمن اینکه اقدامات برای جلوگیری از یخ‌زدگی شبکه آب از طریق رسانه‌ها به مردم داده شود مردم هم شکستگی لوله‌های آب آشامیدنی را از طریق سامانه ۱۲۰ اطلاع دهند.

نیک‌روز خواستار صرفه‌جویی در مصرف گاز در بخش صنعتی، اداری و خانگی شد و گفت: مدتی پیش بعد از پایان ساعات کار اداری و در شب از چند اداره بازدید کردم که گاز این ادارات روشن بود، توصیه می‌کنیم برای تامین گاز بخش خانگی با شرکت گاز همکاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار