مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: در پی بارش سنگین برف با ۱۵۶ عملیات امداد و نجات به ۶۲۴ نفر گرفتار در برف و کولاک در این استان امداد رسانی شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 11 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، کاظم فلاحی دوست اظهار داشت: با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی کشور و اعلام آماده باش سراسری از سوی سازمان امداد و نجات کشور ۱۰۰ نیروی عملیاتی در سراسر استان در محورهای مواصلاتی استقرار یافت.

وی بیان کرد: علاوه بر امداد رسانی به مردم در برف و کولاک هفت عملیات تخلیه آب نیز در خصوص آب‌گرفتگی منازل مسکونی در شهرستانهای گچساران و کهگیلویه انجام شد.

فلاحی دوست تصریح کرد: ۱۲ نفر که در شهرستان دنا در ارتفاعات برفگیر شده بودند به وسیله خودروی آرگو به منطقه امن منتقل و نجات یافتند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این راستا نیز ۴۱ تخته پتو ، ۴۰ کیلوگرم نایلون، ۲۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته و دیگر اقلام نیز بین آسیب دیدگان این حوادث توزیع شد .

وی با اشاره به کوهستانی و برفگیر بودن مسیرهای مواصلاتی از رانندگان خواست در صورت گرفتار شدن در کولاک و بوران رانندگان سعی کنند در گوشه ای خارج از مسیر توقف کنند و ضمن تماس با سرشماره ۱۱۲ و اطلاع عوامل امدادی ، چراغ های خطر را روشن بگذارند و هرساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری خودرو را روشن بگذارند تا نیروهای امدادی به آنها ملحق شود.

فلاحی دوست تصریح کرد: طرح امداد و نجات زمستانه با همکاری کارگروه امداد و نجات از جمله پلیس راه ، آتش نشانی ، اورژانس ، مدیریت بحران ،علوم پزشکی، آموزش و پرورش و ادارات گاز، برق و آب در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت در شعب و هفت پایگاه های امداد و نجات بین شهری و کوهستانی اجرا می شود.

وی گفت: نیاز است رانندگان در طول فصل سرما با توجه به لغزنده و کوهستانی بودن مسیر های مواصلاتی استان احتیاط لازم را داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با دو هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه برفگیر به طول ۳۲۷ کیلومتر است. این استان همچنین دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار