مدیر خدمات نفت گچساران از تولید 200 هزار اصله نهال بومی منطقه در اداره فضای سبز شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ 11 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ابوالحسن غلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به  اهمیت فضای سبز و درختکاری اظهار داشت: از مناظر مختلف این اقدام مهم و حیاتی است و فضای سبز و درختان یک شهر به عنوان ریه‌های تنفسی آن منطقه می باشند.

 وی بیان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز مانند دیگر شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب در راستای اهمیت و نقش غیرقابل کتمان فضای سبز در زیباسازی و تلطیف فضاهای تاسیساتی و مسکونی همواره در این خصوص اقدامات سازماندهس شده‌ای توسط اداره فضای سبز و باغبانی انجام داده است.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: وجود اداره بزرگ فضای سبز با تعداد نیروهای متخصص و کاری در شرکت نفت گچساران خود دلیلی روشن بر اهمیت فضای سبز در این شرکت است.

غلامی عنوان کرد: تولید نهال، توزیع و کاشت در گچساران به عنوان یک شهرستان گرمسیری با شرایط اقلیمی خاص مهم بوده است.

 وی گفت: اداره فضای سبز و باغبانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران امسال با برنامه‌ریزی دقیق اقدام به تولید 200 هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف کرده است.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: ضمن تقدیر از زحمات پرسنل اداره فضای سبز در تحقق این اقدام خوب ، تولید و کاشت 200 هزار اصله نهال می‌تواند انقلابی بزرگ در عرصه فضای سبز گچساران ایجاد کند و این شهرستان را از نظر پوشش گیاهی و فضای سبز دگرگون کند.

غلامی افزود: در همین راستا اداره فضای سبز و باغبانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران 140 هزار اصله نهال از 200 هزار اصله را تولید کرده و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: از این تعداد نهال توزیع شده بیش از 100 اصله درخت بادام به روستای سرآبننیز منطقه پردروازه و بیش از 1400 اصله درخت بادام نیز به منابع طبیعی باشت برای کاشت در منطقه شلالدان، 800 اصله نهال نیز به شورای روستای دیده میشان واحد بیدکرو تحویل داده شده است.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: بیش از 300 اصله نهال از نهال‌های تولید شده در اداره فضای سبز نفت نیز به گروه کوهنوردی گچساران و باشت و دهیاری سرآبننیز برای کاشت تحویل داده شده است.

غلامی اضافه کرد: در راستای اهمیت کاشت درخت و توسعه فضای سبز بیش از 1500 اصله نهال بادام نیز به انجمن حمایت از کوه‌ و جنگل‌های مارین، 260 اصله درخت نیز به گروه پیشگامان سبز گچساران وبیش از 400 اصله نهال نیز به پویش سبز مشایخ روستای شیخ خان احمد برای کاشت در آن منطقه تحویل داده شده است.

وی عنوان کرد: بیش از 50 هزار نهال کاشت شده  توسط اداره فضای سبز و باغبانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بادام، 50 هزار اصله مورد، 50 هزار اصله کنار و مابقی نیز بلوط، بن و کلخونگ بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار