رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیویه و بویراحمد : خریداری استقرار تعداد زیادی ماشین آلات در راهدارخانه ها منطقی نیست .
کد خبر: ۱۰۸۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 14 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی شهابی نسب در جلسه کارشناسی ستاد فرماندهی مدیریت بحران گفت : بارش برف اخیر در ۱۲ سال گذشته تقریبا بی سابقه بود و مشکلات زیادی ایجاد کرد به گونه‌ای که حتی در برخی موارد خودرو‌های دارای تجهیزات خاص (کمک دار) هم در تردد دچار مشکل می‌شدند.
شهابی نسب افزود : به نظر می‌رسد در بحران اخیر در خصوص اطلاع رسانی‌ها متفاوت بود خصوصا در بحث اعلام تعطیلی‌ها که در این زمینه لازم است که همه تابع اطلاعیه‌های ستاد مدیریت بحران باشند.
وی با اشاره به شدت و وسعت بارش‌ها، گفت: در چنین شرایطی تجهیزات موجود شهرداری و راهداری نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم به صورت فوری باشد و لازم است که در اینگونه موارد مشارکت همگانی صورت گیرد از جمله پای کار آوردن امکانات پیمانکاران و بخش خصوصی.
شهابی نسب با بیان این نکته که مگر در سال چند بار با زلزله، سیل و بارش برف مواجه هستیم ادامه داد: برای دولت هزینه بر است که این همه دستگاه برف روبی یا ماشین آلات سنگین را خریداری کند و در راهدارخانه‌ها یا دستگاه‌های دیگر مستقر کند که فقط سالی یک یا چند بار عملیات انجام دهند و در طول سال بی کار خوابانده شوند در حالی که بهترین اقدام برون سپاری این خدمات به بخش خصوصی است.
وی گفت: حتی در خصوص بکارگیری نیرو‌های میدانی (کارگران ساده) هم ضرورتی برای استخدام بیشتر نیرو در دستگاه‌ها نیست و می‌توان در چنین مواقعی کار‌های میدانی را به بخش خصوصی و کارگران خارج از مجموعه سپرد چرا که بسیار هم با صرفه‌تر است.
شهابی نسب با اشاره به این نکته که در بحران کرونا تیپ ۴۸ فتح از جمله ظرفیت‌هایی بود که وارد میدان شد و بسیاری از کار‌ها را به خوبی انجام داد، افزود: در بحران‌هایی مانند بارش برف یا سیل و یا هر بحران دیگری، باید برنامه ریزی در راستای استفاده از این ظرفیت عظیم داشته باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص مشکلات آب یاسوج هم گفت: بنابر گفته مسئولین آبفای استان ۵۰ درصد آب در مسیر انتقال هدر می‌رود و این یعنی اخذ اعتبار برای اصلاح شبکه که تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه انتقال آب یاسوج در نظر گرفته شده و در سال گذشته ۴۰ میلیارد و امسال هم ۱۵ میلیارد تخصیص گرفته ایم.
وی در پایان گفت: ۴۰ سال است که آب یاسوج از طریق چاه تامین می‌شود ضمن اینکه مدیران آبفا مشکل آب این شهر را مخازن اعلام نکرده بودند بلکه تاکید داشتند با اصلاح شبکه مشکل رفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار