مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: تولید گاز از ۸۰۰ میلیون متر مکعب در روز به یک میلیارد متر مکعب افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 14 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مهرداد  کاهکش با اشاره به اینکه بخشی از گاز مورد نیاز کشور از میادین گازی گچساران استخراج می‌شود، افزود: این گاز پس از فراوری و شیرین سازی به شبکه گاز کشور تزریق می‌شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران میدان گازی پازنان را یکی از بزرگترین میدان گازی گنبدی خاورمیانه و منبع تامین گاز کشور عنوان کرد و ادامه داد: در این میدان ۱۵ حلقه چاه وجود دارد که گاز این میدان پس از استخراج به کارخانه گاز و گاز مایع، برای فرآوری ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: گاز تولید شده در کارخانه گاز مایع فرآوری شده و مواد اضافی از آن جدا و سپس به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با توجه به مصرف زیاد گاز در کشور، افزایش تولید در برنامه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قرار گرفته است.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک با راه اندازی دو تاسیسات تقویت فشار، تولید گاز را از ۸۰۰ میلیون فوت مکعب در روز به بیش از یک هزار میلیون فوت مکعب برسانیم.

مدیر پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس هم گفت: روزانه ۳۲ میلیون متر مکعب گاز در این پالایشگاه تولید و برای مصرف به شبکه سراسری ارسال می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه در این پالایشگاه ۵ محصول تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس، گاز ۷ استان را تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار