سرپرست هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹ 16 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد   علی کرمی ظهر روز دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ در نشست ستاد بحران استان، افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی و جدیدترین تحلیل‌های انجام شده، ورود سامانه بارشی را از اواخر وقت دوشنبه به جو استان خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه این سامانه از بامداد سه شنبه در جو استان فعال می‌شود، اظهار کرد: این سامانه تا اواخر وقت سه شنبه بارش‌هایی را در استان رقم می‌زند.
سرپرست هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ماهیت سامانه بارش‌هایی به شکل برف و باران را رقم خواهد زد، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های مارگون و دنا و همچنین برای ساعاتی در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج علاوه بر بارش باران، بارش برف را خواهیم داشت.
کرمی تصریح کرد: در شهرستان‌های گرمسیری نیز بارش به شکل باران خواهد بود.
وی ادامه داد: دستگاه‌های استان آمادگی لازم را برای مدیریت شرایط ایجادی توسط این سامانه داشته باشند.
سرپرست هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سامانه تمام مناطق این استان را در بر خواهد گرفت.
کرمی با بیان اینکه کاهش دما پس از پایان بارش‌ها را خواهیم داشت، بیان کرد: طی روزهای پایانی هفته کاهش دما رقم می‌خورد.
انجام ۱۵۰ماموریت اورژانس طی بارش های اخیر 
همچنین جهانبخش وحدت نژاد، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از انجام ۱۵٠ ماموریت در بارش‌های اخیر استان خبر داد و گفت: اورژانس در آمادگی کامل قرار داشته و طی بارش‌های اخیر، ۱۵٠ مأموریت در سطح استان اجرایی شد.
وی از پوشش امداد هفت مورد قلبی و نجات چهار مادر باردار خبر داد و افزود: در حال حاضر آمادگی لازم برای امداد رسانی در سطوح مختلف وجود دارد
وحدت نژاد امداد رسانی موفق را مشروط به زیرساخت مطلوب دانست و بیان کرد: اورژانس وابسته به برق. مخابرات، جاده و اینترنت بوده و پایداری در این زیرساخت‌ها مورد تاکید است.
پیش بینی بارش ۲۰ تا ۷۰ میلی متری 
فرمان فرامین، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: طی این سامانه بارشی دمای مناطق استان تا ۲۱۰۰ صفر خواهد شد و دمای برخی مناطق استان ۶ تا ۸ درجه زیر صفر خواهد رفت.
وی افزود: به ترتیب شهرهای مارگون، سی سخت و یاسوج کاملا ظرفیت برف را خواهند داشت.
فرامین اظهار کرد: تعیین سامانه بارشی ماهیت رگباری دارد ‌بینی می‌شود ۲۰ تا ۷۰ میلیمتر بارش داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار