روز گذشته استان متاثر از یک سامانه بارشی خوب بود که تا ساعات پایانی این سامانه فعالیت داشت . این سامانه موجب بارش باران در مناطق گرمسیری و بارش همزمان باران و برف در مناطق سردسیری شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 18 January 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته استان متاثر از یک سامانه بارشی خوب بود که تا ساعات پایانی این سامانه فعالیت داشت . این سامانه موجب بارش باران در مناطق گرمسیری و بارش همزمان باران و برف در مناطق سردسیری شد.
تا ساعات پایانی شب گذشته مدیر کل مدیریت بحران به همراه فرماندار بویراحمد بازدید‌های میدانی از مناطق مختلف را در دستور کار داشتند که در این خصوص حضور در مرکز کشیک و امداد جمعیت هلال احمر استان و بازدید از مسیر‌های ارتباطی شهرستان بویراحمد نقطه پایانی بازدید مدیریت بحران متاثر از سامانه ذکر شده بود.
حوزه لجستیک هلال احمر نوسازی می‌شود .
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع نجاتگران و پرسنل شیفت شب کشیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد گفت: به منظور ارزیابی میدانی از میزان آمادگی و همچنین به توصیه استاندار جهت بررسی وضعیت لجستیک این مرکز در اینجا حضور یافتیم.
علیرضا نیکروز افزود: با بررسی‌هایی که از تجهیزات و امکانات لجستیک این جمعیت داشتیم جهت رفع نواقص و ارتقای این حوزه به جمعیت هلال احمر کمک خواهیم کرد.
نیکروز ضمن تقدیر از حضور موثر در بحران‌ها و حوادث ناشی از تغییرات آب و هوایی تابستان و پاییز گذشته و زمستانی که وارد آن شده ایم گفت: هلال احمر استان در این مدت به صورت ویژه فعال بوده و در آمار و عملکرد کیفی و کمی به خوبی درخشیده است.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد همچنین با حضور در مرکز کنترل و هماهنگی معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان (EOC) به صورت ارتباط بی سیمی با پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا ارتباط برقرار کرد و از عملکرد ۲۴ساعت گذشته این پایگاه گزارش کاملی دریافت نمود.
نیکروز در ادامه خطاب به نجاتگران گفت: من یکی از افتخاراتم در زندگی این است که به صورت رسمی از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر هستم و نگاه من به جمعیت هلال احمر همیشه پر از شوق، شور و نشاط بوده و این نهاد را خانه و مامن خود میدانم.
در ادامه این بازدید کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش اجمالی در خصوص نحوه فعالیت نیرو‌های عملیاتی و شیوه تقسیم بندی، شیفت بندی و استقرار تیم‌های امداد و نجات در سراسر استان ارائه داد.
در پایان این بازدید شهرام مهدوی فرماندار شهرستان بویراحمد نیز ضمن تشکر و ستایش از زحمات نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان و شهرستان بویراحمد گفت: من هم عضو افتخاری و داوطلب این جمعیت هستم و هر جایی نیاز باشد به عنوان داوطلب در کنار این عزیزان خواهم بود.

فیلم / عملیات نجات با آرگو !

همانگونه که کارشناسان هواشناسی گفته بودند کار سامانه بارشی اخیر در ساعات پایانی شب گذشته به پایان رسید که البته برخی مناطق همچنان شاهد بارش بودند از جمله مسیر جاده قدیم یاسوج به شیراز در منطقه قلات که تماس‌هایی هم مبنی بر گیر افتادن خودرو‌ها وجود داشت.
مدیر کل مدیریت بحران و فرماندار بویراحمد ضمن بازدید از این منطقه که دستگاه‌های برف روب هم وارد منطقه شده بودند، توضیحات پایانی در خصوص اقدامات انجام شده و وضعیت استان و شهرستان را تشریح کردند.

فیلم / بدرقه شبانه باران و برف!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار