مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران تاکنون حدود ۱۱۴میلیارد تومان سهم آورده برای احداث خانه های خود پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 18 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، محمد راستا اظهار کرد: از این میزان تاکنون ۵۰میلیارد تومان آن از سوی متولیان احداث نهضت ملی مسکن در گچساران برداشت و هزینه شده است.

وی بیان کرد: این مبلغ توسط یکهزار و ۷۳۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط خانه های نهضت ملی مسکن در این شهرستان پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متقاضیان طرح ملی نهضت مسکن گچساران۶۳میلیارد تومان دیگر باید برای احداث خانه های خود پرداخت کنند.

راستا تصریح کرد: به یکهزار و ۱۴۲ نفر از متقاضیان این طرح در این شهرستان که سهم آورده خود را پرداخت کرده اند پروژه تخصیص یافته به عبارت دیگر محل خانه و طبقه آن مشخص شده است.

 

وی اظهار کرد:۱۲ هزار و ۳۲گچسارانی برای استفاده از طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند.

وی تاکید کرد: سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد ، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن از جمله شروط اولیه ثبت نام در این طرح است.

راستا اظهار کرد: یکهزارو و ۷۳۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران در حال ساخت است که این تعداد مسکن ملی در مناطقی مانند خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هکتار در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:به منظور ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی تعیین شده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات با ۲ سال دوره تنفس پرداخت می شود.

راستا تاکید کرد: اشتغال موقت شماری از دانش آموخته های ساخت و ساز و کنترل قیمت مسکن و تامین سرپناه مناسب برای اقشار کم درآمد از مزایای این طرح است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار