مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: شوراهای آموزش وپرورش تبلور اراده جمعی و تکیه گاه نظام تعلیم و تربیت هستند. 
کد خبر: ۱۰۸۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ 20 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزت‌خواه پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج با اشاره به هفته شوراهای آموزش وپرورش گفت: شوراهای آموزش وپرورش متشکل ازجمع صاحب نظران و خردمندان جامعه است تا در سایه مشورت و حضور بزرگانی چون نماینده ولی فقیه ،ائمه جمعه ،استاندار ،معاونین ،فرمانداران وسایر اعضاء، همه در کنار هم و با همفکری مشکلات سد راه آموزش وپرورش را بردارند تا معلم ومربی بتواند بدون دغدغه اولین هدف سند تحول بنیادین را اجرایی کند.

وی ، نقش شوراهای آموزش وپرورش در حل مشکلات آموزش وپرورش و تعامل با سایر دستگاهها را مهم دانست و گفت: برمبنای بند اول سند تحول بنیادین ،آموزش و پرورش نهادی اجتماعی و فرهنگی است که اجتماعی بودن به معنای دخیل بودن همگان در کمک به پشبرد اهداف متعالی آموزش وپرورش است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود: قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش تحول عظیمی را در نظام آموزش و پرورش برای حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم گیری را دراین نهاد مهم فرهنگی درکشور مهیا کرد.

عزت خواه با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار نظام مقدس تعلیم و تربیت همواره کوشیده است به عنوان بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی زمینه توسعه وتعالی کشور را فراهم آورد خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای آموزش وپرورش دارای بهترین فکرها ی تربیتی می باشند که استفاده از خرد جمعی آنان می‌تواند در رفع مشکلات آموزش وپرورش ما را یاری کند.

وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه ، استاندار، فرمانداران، بخشداران و سایر اعضای شوراهای آموزش وپرورش در سطح استان بیان کرد: با مصوبات خوبی که در شوراهای آموزش وپرورش داشتیم موفقیتهای ارزشمندی فرهنگیان و دانش آموزان در سطح ملی کسب کردند .

مدیرکل آموزش وپرورش استان، تربیت آنسانهایی موحد، مومن ،مهر ورز ، خلاق ،امانتدار و مسئولیت پذیر را از رسالتهای مهم آموزش وپرورش دانست و گفت: در سایه تلاش همه دست اندرکاران نظام تعلیم وتربیت و مشارکت خانواده ها و اعضای شوراهای آموزش وپرورش است که آموزش وپرورش می تواند به موفقیتهای فرهنگی ،آموزشی ،ورزشی و جشنواره ها در سطح استان و کشور دست پیدا کند.

عزت خواه ، کسب رتبه ممتاز کشوری در شاخصهای ارزیابی نهضت سوادآموزی، کسب رتبه سوم کشوری در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کسب رتبه برتر کشوری در مسابقه انشا نماز و اسکان نوروزي ، کسب سه رتبه کشوری در مسابقه عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم ،افزایش صد درصدی رشته ریاضی ، برگزاری همایش کشوری درس قرآن وپیام های آسمانی در نجف اشرف ،کسب رتبه اول ودوم جشنواره نوجوان سالم ، کسب رتبه سوم کشوری در طرح همیار مشاور و کسب رتبه چهارم کشوری در پروژه مهر را بخشی از موفقیتهای آموزش وپرورش در سال جاری عنوان کرد.

وی در پایان از تعامل ،همراهی و همکاری خوب مدیرکل نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس استان با آموزش وپرورش تقدیر و تشکر کرد وگفت: با همکاری اداره کل نوسازی مدارس 33 مدرسه از محل اعتبارات محرومیت زدایی به مبلغ 250 میلیارد تومان شروع شده است.

وی از جمع آوری مدارس کانکسی بالای 15 نفر دانش آموز به تعداد 36 مدرسه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان خبر داد وگفت: جمع آوری مدارس کانکسی بالای 10 نفر دانش آموز در طرح شهید پناهی با مشارکت بنیاد برکت تا مهر 1402 در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار