بسیج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با انتشاره بیانیه شدیداللحن به نمایندگان استان در خصوص دخالت در امور اجرایی هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵ 21 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در بیانیه بسیج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چند وقتی است مسئله استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس مورد توجه جدی قرار گرفته که تبعات آن بر روی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قابل مشاهده است.

علیرغم تمامی انتقادات وارده به رویه این وزارتخانه، اجازه بدهید تلاش برای کسب امتیاز از وزیر به بهانه‌ی استیضاح، ذهن دانشجویان را به سمت دیگری غیر از دلسوزی برخی از نمایندگان برای شرایط عمومی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ببرد. نمایندگان مجلس اما در وهله اول، نمایندگان ملت ایران در مجلس قانونگذار هستند و بعد نماینده‌ی منطقه انتخابی خود؛ بنابراین و بر اساس همان قانونی که وظیفه‌ی نظارت بر آن به عهده همین نمایندگان است، مصالح کشور بر منافع منطقه‌ای و امتیازات کسب شده در استان و شهرستان نماینده ارجحیت دارد.

نمایندگان مجلس قانونگذار، با توجه به قانون و تاکیدات موکد رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت در انتصابات، سهم خواهی منطقه‌ای خود از وزیر را کنار گذاشته و با تاکید بر منافع عام مردم، پای در نظارت بر این وزارت خانه و سایر ارکان دولت بگذارند؛ آن هم در چهارچوب قانونی که به پایبندی به آن قسم یاد کردند. 

نمایندگان محترم مجلس، علی الخصوص نمایندگان مناطق محروم اجازه بدهند دستگاه‌های اجرایی بر مبنای شایسته‌سالاری و با تکیه بر قانون، نسبت به به کارگیری نیرو در دانشگاه های علوم پزشکی اقدام نمایند و از دخالت و فشار به وزیر و روسای دانشگاه‌ها برای جذب نیروهای مورد نظر خود خودداری کنند؛ اجازه بدهند به جز حلقه‌ی نزدیک به نمایندگان، سایر مردم هم از این موهبت بهره ببرند؛ اجازه بدهند مردم همچنان به آنها اعتماد داشته و آنها را به دلیل ویژه‌خواری برای اطرافیان، از رسیدن به کرسی نمایندگی مجلس در دور بعد باز ندارند؛ که این رویه سرانجامی جز عقب گرد مناطق محروم نخواهد داشت.

طی روزهای گذشته، بنا به دلایلی ناواضح، در چند دانشگاه علوم پزشکی کشور تغییراتی در بدنه ریاست صورت گرفته و این موج به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز نزدیک شده است. این موج که به نظر می رسد بر اساس سهم خواهی برخی از نمایندگان استان دامن سلامت، دانشگاه و آموزش پزشکی استان را خواهد گرفت، هیچ عایدی جز تزریق تشویش و به خطر افتادن مدیریت سلامت استان نخواهد داشت. سوالی که برای جنبش دانشجویی مطرح می باشد، این است که آیا این خواسته بر اساس قانون نظارت بر دستگاه های اجرایی و ناشی از ضعف این دستگاه در اجرای ماموریت های محوله است یا پای منافع گروه های سیاسی و وابستگان نمایندگان مجلس استان در میان است؟

جا دارد از نمایندگان در خواست کننده به جد درخواست شود تا شفاف و صریح دلیل خود بر لزوم تغییر در بدنه‌ی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج – که چند ماهی از آغاز مدیریت آنها نگذشته است – را برای مردم تشریح کنند. و اعلام کنند که آیا بین درخواست استخدام فله‌ای آنها در دانشگاه و این خواسته‌ی اخیر نسبتی است؟

آیا نماینده‌ای که دم از انقلاب، ارزش‌ها و خون شهدا می‌زند، می‌تواند به صراحت و شفافیت مورد تاکید جامعه‌ی انقلابی، اعلام نماید به جای مسئولی که تا کنون در برابر خواسته‌های آنها مبنی بر استخدام و... سر تعظیم فرو نیاورده‌است، چه کسی را به عنوان گزینه‌ی جایگزین در نظر گرفته است؟ با کدام هویت انقلابی؟ 

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به عنوان نماینده جوانان مومن و انقلابی که دل در گرو هیچ حزب، جناح و گروهی نداشته و وظیفه ی خود را دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی می داند، ضمن تاکید بر نقدهایی که در دو بیانیه قبلی نسبت به رویه دانشگاه علوم پزشکی داشته، در این مقطع، هر گونه فشار منفعت طلبانه بر مجموعه‌ی دانشگاه برای تغییر به نفع منافع عده‌ای خاص را مغایر با اصول انقلابی و برخلاف رویه تقویت دستگاه‌های خدمت‌رسان دانسته و وظیفه خود می داند صریحا به نمایندگانی که در پی این اقدام هستند، هشدار دهد در صورت تداوم این رویه، پشت‌پرده های این درخواست را بر ملا کرده و اجازه نخواهیم داد بیش از این مدیریت بخش‌های مختلف استان زیر پای خواسته‌‌های نمایندگان و گروه های مختلف منفعت طلب، به ضعف و بی ثباتی مبتلا شود.

در دو بیانیه ی قبل نقد جدی بسیج دانشجویی به دخالت بی مورد نمایندگان مجلس و گروه های صاحب نفوذ در انتصابات بدنه‌ی مدیریتی استان و علی الخصوص بدنه دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بوده است و در این بیانیه نیر مثل بیانیه های گذشته صریح و قاطعانه نقدی جدی در تداوم این دخالت‌ها به نفع خواسته‌های نا به جای نمایندگان و گروه‌های صاحب نفوذ داریم و خواستار بیرون کشیدن دست این جماعت از مراکز علمی و سلامت محوری چون دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

در پایان از وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست می کنیم، مراقب باشید قانون مداری مدیران را به واسطه ی منفعت طلبی نمایندگان، فدای بقای خود در وزارت نکنید و اجازه ندهید به بهانه ی استیضاح، قدرت تسلط شما بر این وزارت خانه‌ی حساس را به حاشیه ببرند. که در مکتب انقلابی، حذف با عزت از بقای با ذلت ارزشمندتر است.

و خطاب به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای چندمین بار توصیه می کنیم، ملاک ولایت مداری خود را در عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت در انتصابات، به نمایش عموم مردم بگذارید.

والسلام علی من اتبع الهدی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
ای کاش زمان نمایندگی آقای زارع هم چنین بیانیه هایی رو می دادید.خیانتی که بعضی نمایندگان به سیستم بهداشت ودرمان کردند آنقدر عظیم بود که نتایج مخرب آن ها تا سال ها باقی است.
پاسخ ها
چرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
احسنت درود بر شما
یاسوج گچساران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
بنام خدا
چرا خبر یا متنی بنام بسیج درج می کنید بسیج تعریف و تحلیل کنید بسیج یعنی مردم یعنی همه،،، نه یعنی فرد خاص،،، نه یعنی گروه خاص،،، ما کاری به نمایندگان نداریم،،، خدا شاهد کسانی می بینم که سخن از خدا، عدالت و... میزنند اما در پنهان فقط منفعت خودشون هست،،، آقایان..... بدانند مردم دیگه مردم قدیم نیستند مردم آگاه هستند فقط به خاطر.... همچنان دفاع جاننان می کنند،،، ریاست محترم علوم پزشکی عمدا داره بین مردم بویراحمد و گرمسیر تفرقه می اندازه،،،، ایشون و خیلی ها در مرکز استان زندگی می کنند اما دارند تفرقه و.... ،،،، مزدم با هم فامیل هستند خدا شاهد کاری میشود دیگه مردم به تون اعتماد نکند لطفا رعایت کنید
مسول بسیج لطفا خبر به سلیقه خودت درج نکن ما هم عضو بسیج هستیم و از خیلی چیزها ناراضی هستیم چرا در دوران تاجگردوم، زارع وغیره بیانه صادر نمی کردید
چرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
هر چه نیرو هست در چرام وسرفاریاب اون هم لیدر و یا پسر لیدرها از پارسال تا حالا استخدام کرده، ،،
از شورای محترم نگهبان تقاضای ورود به این کارزار غیر انقلابی داریم.
بویر احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
اخه بسیج دانشجو یی سر پیازه ته پیازه چیه چه کار علمی داشته که میخاد تصمیم کلان بگیره و خ‌دش را نخود هر آشی میکنه جمع کن عامو
بویر احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
برادران بسیجی نگران نباشید ۳ تا نماینده استان ما را در مجلس عددی حساب نکرده و نمی کنند رای شان هم خنثی است اگه تاجگردون بود میشد روش حساب کرد نه این ۳ تا نماینده بله قربان گو
بنگرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
درود بر حاج زارع عزیز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار