تابناک کهگیلویه و بویراحمد از سفر استاندار به بویراحمد گرمسیر گزارش می دهد ( بخش اول)
سید علی احمدزاده استاندار، سید ناصر حسینی نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل از روستا‌های آبریگون، گناوه، دیل و برخی روستا‌های معروف به بویراحمد گرمسیر بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 26 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده استاندار، سید ناصر حسینی نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل از روستا‌های آبریگون، گناوه، دیل و برخی روستا‌های معروف به بویراحمد گرمسیر بازدید کرد.
بروز رسانی می‌شود...

فیلم / توضیحات و جمع بندی سفر از زبان استاندار
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۴:۱۶

احمدزاده در بخش پایانی سفر در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بخش های مهمی از موضوعات سفر خصوصا در بحث زیسرساخت های مربوط به آبیاری اراضی کشاورزی را تشریح کرد .

پیشنهاد تغییر الگوی کشت
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۴:۰۱

استاندار در بویراحمد گرمسیر / قول هایی برای رفع جهادی مشکلات / گریه های احمدزاده بر مزار یار دیرین سیاسی / احمدزاده : گذشت دوره قول دادن و پشت سر انداختن !

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم روستای مارین که عمده فعالیت ان ها باغبانی و تولید انار است ، دو پیشنهاد برای بهره وری بهتر ارائه داد .

سید علی احمدزاده افزود : در بسیاری از کشورها تغییر الگوی کشت به سمت بهره وری بهتر از منابع از جمله آب در دستور کار قرار گرفته و باعث درآمدزایی بیشتر در حالی که منابع کمتری مصرف می شود ، شده است .

احمدزاده به باغداران این روستا با ارائه پیشنهاد اول گفت : به نظر می رسد  باید نسبت به تغییر نوع انار اقدام شود به گونه ای که ارقام پر محصول و با کیفیت تر تولید شود تا بازار مصرف بهتری بدست آید چرا که ما می بینیم در برخی مناطق کشور حتی انار درجه 3 آن ها بازار پر مخاطب خارجی دارد که دامداران مارینی هم می توانند این اقدام را انجام دهند .

وی در پیشنهاد دوم خود اینگونه توضیح داد که با توجه به مشکلاتی که در تامین آب وجود دارد می توان به جای انار از ارقام کم آب بر و پر محصولی مانند بلوبری استفاده کنند که بازار پر مصرف و با ارزش قیمتی بالایی دارد .

احمدزاده ادامه داد : برداشت انار به صورت سنتی نمی تواند صرفه اقتصادی داشته باشد و حتما لازم است که در این تفکر تجدید نظر شود که در این صورت هر باغداری که حاضر به رعایت سیاست الگوی کشت پیشنهادی شود از طرف دولت مورد حمایت قرار خواهد گرفت .

استاندار در بویراحمد گرمسیر / قول هایی برای رفع جهادی مشکلات / گریه های احمدزاده بر مزار یار دیرین سیاسی / احمدزاده : گذشت دوره قول دادن و پشت سر انداختن !

گذشت دوره قول دادن و پشت سر انداختن !
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۱:۲۶

استاندار در بویراحمد گرمسیر / قول هایی برای رفع جهادی مشکلات / گریه های احمدزاده بر مزار یار دیرین سیاسی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در بسیاری از دیدارهای مردمی خود در مناطق مختلف شاهد گلایه مردم از مسئولین سابق در خصوص دادن وعده های بی سرانجام بوده در یکی از روستاها خطاب به مردم و مسئولین گفت : که ما نسبت به عملکرد مدیران سخت گیر و به شدن پیگیر کار هستیم

سید علی احمدزاده افزود : قرار نیست مدیران این دولت هم مثل مدیران سابق بیایند و قولی بدهند و بروند و پشت سر خود را نگاه نکنند .

احمدزاده گفت : در هر سفری و در هر روستایی وعده ای داده شد چون کارشناسی شده و با تامین اعتبار است ، زمان دقیقی که برای تحقق وعده مشخص شده است مورد رصد قرار می گیرد و باید به قول داده شده عمل شود .

وی خطاب به مردم اظهار داشت : مدیران دستگاه هایی که در این سفرها حاضر هستند و قول می دهند را مورد رصد دقیق قرار می دهیم شما هم پیگیر باشید در هر روستا و یا منطقه ای فرماندار و بخشدار از طرف استاندار موظف به پیگیری مصوبات هستند اگر کار انجام نشد اطلاع دهید من به عنوان نماینده دولت و آقای حسینی به عنوان نماینده مردم در مجلس که وظیفه نظارت بر کار مسئولین را دارد ، موظف به پیگیری هستیم و حتما در صورت سهل انگاری برخورد می شود .

طرح مطالعاتی آبیاری اراضی دیم
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۱:۱۴

استاندار در بویراحمد گرمسیر / قول هایی برای رفع جهادی مشکلات / گریه های احمدزاده بر مزار یار دیرین سیاسی

در روستای اسپر مردم روستا با بیان اینکه برای اولین بار است که یک استاندار به این روستا سفر می کند ، مشکلات خود را در بحث آب کشاورزی ، مشکل نوسان برق و خرابی وسایل برقی ، ضعف اینترنت و نیاز به روکشی آسفالت جاده روستا عنوان کردند که استاندار هم در ادامه طبق روال سفرها از مسئولین دستگاه های متولی خواست تک به تک برای مشکلات مردم توضیح و راهکار ارائه دهند و پس از بحث و بررسی نهایتا مصوباتی اعلام شد .

از جمله این مصوبات ماموریت احمدزاده به جهاد کشاورزی و آب منطقه ای برای بررسی طرح کامل مطالعات ابیاری اراضی دیم روستا اسپر بود .

در روستای اسپر یکی از اهالی بیان کرد که مخزن 100 مترمکعبی آب این روستا جوابگو نیست و پس از بررسی و تبادل نظر ، مدیر عامل آب و فاضلاب اعلام کرد که این روستا نیازمند یک مخزن ذخیره 300 متر مکعبی است که استاندار در همان لحظه و پس از مشورت هایی به مدیر عامل آب و فاضلاب اعلام کرد که اعتبار 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی آن مهیا است و از همین فردا صبح مقدمات احداث این منبع را آغاز کنید .

رفع مشکل آب کشاورزی در دستور کار
۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۱:۱۰

استاندار از روستاهای آرو ، شام برکان ، سرتیره ، نازمکان ، رودبال ، اسپر و مارین هم بازدید کرد که در این روستاها هم مشکلات مردم بیان و در همان روستاها مصوباتی برای رفع این مشکلات اعلام شد .

وجه اشتراک مشکلات در همه روستاها ، بحث اینترنت و انتن دهی تلفن همراه ، آب کشاورزی و در برخی روستاها هم آب شرب بود که در همه این روستاها برنامه هایی برای رفع مشکلات اعلام شد .

استاندار در بویراحمد گرمسیر / قول هایی برای رفع جهادی مشکلات / گریه های احمدزاده بر مزار یار دیرین سیاسی

در خصوص روستاهای نازمکان ، شام برکان و رودبال که مسئله آب کشاورزی ان ها مشترک است ، آرش مصلح مدیر عامل آب منطقه ای پس از اینکه استاندار از وی خواست که در مورد مشکل آب کشاورزی مردم روستا توضیح دهد ، گفت : ما آبی ها (مدیران و کارشناسان حوزه آب ) وقتی وارد منطقه ای می شویم ، کل محیط پیرامون را بررسی می کنیم و در ذهن خود مجسم می کنیم که این منطقه برای کارهای آبی چه وضعیتی دارد .

مصلح ادامه داد : این مناطق از جمله مناطقی است که در همان نگاه اول به ما نشان می دهد که کار کردن و سرمایه گذاری در حوزه آب در ان نتیجه بخش است و تلاش می کنیم که مشکلات مردم روستا را حل کنیم .

وی گفت : در خصوص مشکلات مطرح شده انچه که مربوط به تامین زیرساخت ها است را ما انجام می دهیم اما بحث نگهداری و کارهای جزئی مانند لایروبی کانال ها وظیفه ما نیست و باید خود کشاورزان و باغداران تعاونی تشکیل دهند و مدیریت کنند  اما در خصوص زیرساخت ها هر مشکلی وجود داشته باشد ما در سریع ترین زمان ممکن حل خواهیم کرد .

استاندار در بویراحمد گرمسیر / قول هایی برای رفع جهادی مشکلات / گریه های احمدزاده بر مزار یار دیرین سیاسی

نکته ای که مصلح مطرح کرد

آرش مصلح در پایان توضیحات خود به یک نکته مهم هم اشاره کرد و افزود : واقعیتی این است که با توجه به حذف بسیاری از پروژه های ریز در دولت از بودجه ، اگر پیگیری های استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  و سازمان برنامه و بودجه استان نبود چیزی به نام پروژه نازمکان و رودبال نبود و مانند بسیاری از پروژه های ریز کشور حذف می شد .

حضور بر مزار مرحوم نبی زاده
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۱۲:۰۳

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روستای دیل بازدید کرد و در جمع مردم این روستا حاضر شد.
احمدزاده در ابتدای این بازدید و پس از حضور در گلزار شهدا بر مزار مرحوم نبی زاده حاضر و قرائت فاتحه کرد.

گناوه لری در انتظار تحقق وعده ها
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۱۲:۰۰

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و هیات همراه از روستای گناوه لری بازدید کردند که در این بازدید هم مشکلات روستا مطرح شد که از طرف مدیران و تاکید استاندار قول هایی داده شد .

مشکلات آبریگون حل می شود
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۱۱:۵۷

در روستای آبریگون از طرف نماینده مردم روستا مشکلات، مربوط به آب، آنتن دهی تلفن همراه، اینترنت و مشکلی مربوط به در اختیار قرار دادن زمین از منابع ملی برای تعدادی از دامپروران روستا عنوان شد که استاندار با تاکید بر لزوم جهادی عمل کردن مدیران در مورد آب اعلام شد تا پایان خرداد ۱۴۰۲ آب پایدار تامین می شود و در خصوص تلفن همراه و اینترنت وعده یک ماهه داده شد اما در خصوص مشکل دام پروران روستا هم اعلام شد که زمینی از طرف اهالی مشخص شود تا همکاری از طرف دستگاه ها صورت گیرد.

استاندار در بویراحمد گرمسیر / قول هایی برای رفع جهادی مشکلات / گریه های احمدزاده بر مزار یار دیرین سیاسی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
این استاندار هم که کل فامیلاشو گذاشته برا پستهای مهم ،ادم قحطی بوده تو استان بجز طایفه ایشون ،ادم بدرد نخور گیر نمیاد ففط بلده گریه کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار