رئیس اورژانس استان از عملیات امداد رسانی به مادر باردار و خانمی ۶۰ساله در رود ریش از توابع شهرستان کهگیلویه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰ 28 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جهانبخش وحدت نژاد در تشریح این خبر گفت: با هماهنگی مدیر کل مدیریت بحران استانداری، ریاست دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس استان، مدیر کل هلال احمر استان و مدیر کل راهداری استان عملیات نجات جان مادر باردار در منطقه رود ریش از ساعت ۱۵ روز ششم بهمن ماه سال جاری شروع شد.

وی اظهار کرد: به علت صعب‌العبوری و برفگیر بودن منطقه و عدم امکان پرواز بالگرد به علت وضعیت جوی یک تیم از هلال احمر استان به همراه نیرو‌های درمانی اورژانس و ماشین‌های برف روب راهداری، عملیات امداد از عصر روز ششم بهمن تا پاسی از شب ادامه داشت که با وجود تلاش زیاد همه تیم‌های امدادی به علت برفگیر بودن و برودت هوا عملیات امداد رسانی تا صبح امروز ادامه داشت.

رئیس اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به شروع درد‌های زایمانی و غیرطبیعی بودن موقعیت جنین در شکم مادر و احتمال هر اتفاق غیرمنتظره و ناگوار بصورت تلفنی مشاوره اورژانسی با متخصص زنان انجام شد و دستورات و اقدامات پیشنهادی متخصص زنان جهت حفظ جان مادر و جنین از طریق بهورز خانه بهداشت رودریش اجرا شد.

وحدت نژاد تصریح کرد: به محض اینکه شرایط جوی برای پرواز بالگرد اورژانس مناسب شد، با هماهنگی‌های لازم بالگرد اورژانس برای نجات جان مادر باردار به پرواز درآمده و پس از انجام اقدامات درمانی بیمار را به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج، مرکز استان منتقل کرد.

به نقل از روابط عمومی اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان همچنین بیان کرد: همزمان با این ماموریت یک بیمار سالمند ۶۰ ساله در "رود ریش" توسط بالگرد اورژانس برای درمان به درمانگاه بخش "دیشموک" منتقل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار