مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: راهیان نور فرصتی برای اندیشیدن و موثرترین برنامه برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده ساز ایران اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 30 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، حسنعلی عزت خواه در آیین اعزام نخستین کاروان دانش آموزان دختر کهگیلویه و بویراحمد به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: اردو‌های راهیان نور دانش آموزی تحول آفرین بوده و اثرات تربیتی خوبی برای انتقال مفاهیم وارزش‌های دفاع مقدس به دانش آموزان آینده ساز ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه سفر به سرزمین مجاهدت‌های هشت سال دفاع مقدس توفیقی معنوی است که نصیب هر کس نمی‌شود گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان از مهمترین اهداف برگزاری اردو‌های راهیان نور دانش آموزی است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان به دانش آموزان توصیه کرد وگفت: قدر این سفر معنوی را بدانید چرا که به خاکی پا می‌گذارید که سال‌ها پیش هم سن و سالان شما برای صیانت از آن جانفشانی کردند و ره صد ساله را یک شبه طی کردند.
عزت خواه از برگزاری مسابقه ثبت خاطرات و دلنوشته‌های دانش آموزان در سفر راهیان نور خبرداد و گفت: دانش آموزان خاطرات و دلنوشته‌های خویش را در سفر راهیان نور یادداشت و در مسابقه خاطره نویسی راهیان نور شرکت نمایند.
وی گفت: این خاطرات و دلنوشته‌ها جمع آوری ودر کتابی منتشر خواهد شد.
فرمانده سپاه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در آیین اعزام کاروان راهیان نور گفت: در نخستین مرحله از اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور،۲۵۰ نفر از دانش آموزان دختر استان به این مناطق اعزام شدند.
سردار حمید خرمدل افزود: برنامه اعزام دانش آموزان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس تا پایان سال ادامه دارد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر استان در ۹مرحله به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.
وی گفت: دختران دانش آموز در این کاروان به مدت سه روز از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می‌کنند و راویان دفاع مقدس هم، دلاوری‌های رزمندگان اسلام را برای آنان روایت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار