حاشیه سفر استاندار به بویراحمد گرمسیر
سفر‌های مسئولین به مناطق مختلف و حضور در میان مردم اگر به گونه‌ای باشد که مردم بدون لکنت زبان و بی واسطه مشکلات خود را مطرح کنند ارزش دارد و اگر مسئولین برای مشکلات و دغدغه‌های مردم راهکار ارائه دهند و در واقع پاسخگو باشند، آن موقع این سفر‌ها موثر و کارگشا است!
کد خبر: ۱۰۹۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 30 January 2023

سفر‌های مسئولین به مناطق مختلف و حضور در میان مردم اگر به گونه‌ای باشد که مردم بدون لکنت زبان و بی واسطه مشکلات خود را مطرح کنند ارزش دارد و اگر مسئولین برای مشکلات و دغدغه‌های مردم راهکار ارائه دهند و در واقع پاسخگو باشند، آن موقع این سفر‌ها موثر و کارگشا است!
یارانه می‌دهیم، آب می‌گیریم!

در سفر استاندار به مناطق روستایی گچساران در منطقه موسوم به بویراحمد گرمسیر، یکی از مشکلات عمده مربوط به آب کشاورزی بود این در حالی است که منابع آب فراوان در محدوده‌های بالادست تا پیرامون این روستا‌ها وجود دارد ضمن اینکه اجرای طرح‌هایی که هم در بخش تامین آب و هم در بحث مدیریت و مصرف بهینه آب با بهره وری باصرفه‌تر از جمله اقداماتی است که مدیران استان می‌توانند، بخش کشاورزی این محدوده را متحول کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش شنیدن و توجه به دغدغه واقعی مردم و صحه گذاشتن بر این مشکلات در واقع همراه بوده و در حاشیه بازدید از این مناطق به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مناطقی مانند آرو و دیل زمین‌های زیادی وجود دارد که نیازمند آب برای توسعه کشاورزی و باغداری هستند، اما در فاصله بسیار اندک از این زمین‌ها دریاچه سد کوثر قرار دارد در حالی که هیچ سهمی برای این مناطق تخصیص داده نشده است!
سید علی احمدزاده با بیان اینکه مشکل تامین آب نزدیک به ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های اطراف سد کوثر در دستور کار قرار دارد، افزود: مردم غصه می‌خورند وقتی می‌بینند در ۲۰۰ متری آن‌ها دریاچه سد کوثر قرار دارد، اما سهمی از آن ندارند.
احمدزاده گفت: متاسفانه وزارت نیرو در زمان انجام مطالعات این سد، منطقه آرو و زمین‌های ان را ندیده است و اکنون باید در مقابل مردم احساس تعهد کند و حتما مشکل این ۱۰۰۰ هکتار زمین دیم کنار سد را ببیند.
وی ادامه داد: نمی‌شود به مردم بگوییم بیایید و این آب زیبا را ببینید، اما از ان طرف زمین‌های ان‌ها بی آب بمانند! مردم این را از ما نمی‌پذیرند و باید برای آن‌ها کاری کرد.
احمدزاده افزود: حالا قرار است این مشکل دیده شود و مطالعات انجام شود که از کدام منطقه برداشت آب صورت گیرد تا مشکل تامین آب این ۱۰۰۰ هکتار زمین برطرف شو د.
وی گفت: بخش دیگری از این منطقه یعنی روستا‌های، شامبرکان، سرتیره، رودبال و زمین‌های این مسیر که بسیار مرغوب و دارای باغات بسیار ارزشمندی است هم مشکل تامین اب دارند که باید مشکلات کانال انتقال آب حل شود.
وی در پایان اظهار داشت: تلاش‌های به صورت جهادی انجام می‌شود که امیدواریم در ماه‌های ابتدایی سال آینده بسیاری از اقدامات به نتیجه برسند و مشکل آب کشاورزی این مناطق حل شوند و مردم ببینند که دولت مردمی آیت الله رئیسی به جد پیگیر رفع مشکلات آن ها است.

لازم به توضیح است در این بازدیدها دو مدیر استانی آب منطقه ای و جهاد کشاورزی در خصوص برنامه های در دستور کار برای رفع مشکلات آب این مناطق توضیحاتی ارائه دادند و قول رفع این مشکلات را با اجرایی شدن برنامه های ذکر شده دادند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار