مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری طی دهه فجر در استان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ 02 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امین درخشان روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران وظیفه نظارتی بر مسئولان و همه مسایل مختلف یک جامعه دارند، افزود: خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها کارنامه موفقی دارند و در راه قداست قدم گام برداشتند.

وی با بیان اینکه ارشاد خانه خبرنگاران است، اظهار کرد: کم حاشیه تمرین رسانه‌ها را در استان داریم و خبرنگاران استان با سلامت نفس و قلم در مسیر خود گام بر می‌دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جشنواره رسانه‌ای خبر خوب در استان برگزار خواهد شد که تا کنون ارسال آثار می‌توانست بیشتر باشد و امیدواریم که هر سال یک جشنواره رسانه‌ای را در سطح استان داشته باشیم.

درخشان تصریح کرد: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه امسال میزبان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با اکران ۱۶ فیلم است که هر روز یه کران فیلم خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جشنواره‌های ملی در عرصه تئاتر و هنر‌هایی نمایشی دو اثر داشتیم که یکی از این آثار کاندیدای دریافت جایزه شده است که درباره شهدای غواص است و این امر بیانگر توجه ما به حوزه‌های ارزشی است.

درخشان تاکید کرد: جایزه بهترین بازیگر خردسال جشنواره تئاتر بین المللی فجر نیز به «ابوالفضل پارسا» از شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد رسید.

وی ادامه داد: در حوزه موسیقی، گروه‌های موسیقی را از استان‌های همجوار هماهنگ کرده ایم و از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند میزبان جشنواره موسیقی خواهیم بود. همچنین جشنواره سرود‌های حماسی و انقلابی با بیش از ۸۰ گروه ۲۳ بهمن ماه با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کاروان شادی در یک اتوبوس با نماد‌های دهه فجر با موسیقی محلی، نقاشی و سرود... به مناطق مختلف و مدارس حضور پیدا می‌کند و هدف ایجاد شور و نشاط در جامعه است. جشنواره سرود‌های حماسی و انقلابی آوای چکاوک را نیز در دهه فجر داریم و گروه‌های برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

درخشان ادامه داد: تمرکز زدایی و اجرایی برنامه‌های فرهنگی هنری در مناطق مختلف از اهداف و رویکرد‌های ماست.

وی با بیان اینکه مسایل برنامه‌های قرآنی توجه ویژه‌ای خواهیم داشت، عنوان کرد: با تقویت برنامه‌های قرآنی نیز ورود کرده ایم و در ماه مبارک رمضان طرح بشری را برگزار می‌کنیم و نمایشگاه علوم قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد ۳۰۰درصدی اعتبارات عمرانی فرهنگی هنری در استان گفت: عملیات اجرایی پروژه تالار مرکزی یاسوج سال ۷۸ با مساحت ۲۳ هزار متر مربع با اعتبار ملی و رویکرد تخصصی آغاز شد و به دلیل نبود اعتبار چندین سال عملیات اجرایی آن متوقف شده بود که طی قراردادی با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان واگذار شده و عملیات اجرای آن از سر گرفته شد.

درخشان بیان کرد: فرهنگسرای گچساران سرعت بیشتری یافت، فرهنگ سرای شهر لنده را کلنگ زنی خواهیم کرد و پیگیر فرهنگ سرای باشت هستیم.

 وی اظهار کرد: در صورت تخصیص این اعتبارات شاهد رشد حوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار